חדשות בארץ

מנסור עבאס: "מוכנים למגעים, לא בכיס של אף אחד"

לאחר שהתברר כי רע"מ עברה את אחוז החסימה, הביעו דוברים שונים בליכוד עמדות מנוגדות באשר להיתכנות הקמתה של ממשלה שתישען על המפלגה האסלאמית. השר צחי הנגבי: "אפשרות פוטנציאלית". סגן השר יואב קיש: "עבאס לא רלוונטי"

מנסור עבאס (צילום: פלאש 90)מנסור עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר ספירת כ-90% מקולות הבוחרים, התברר הבוקר (רביעי) כי מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס עברה את אחוז החסימה. על פי התוצאות המסתמנות, נכון לשעה זו, המפלגה האסלאמית הפכה ללשון המאזניים שצפויה לקבוע את הרכב הממשלה העתידית.

בריאיון לרדיו 103fm, הבהיר עבאס כי הוא מוכן להיכנס למשא ומתן עם שני צידי המתרס הפוליטי. "אנחנו לא נמצאים בכיס של אף אחד", אמר. "אנחנו מוכנים לבוא במגעים עם שני הצדדים, עם כל מי שמעוניין להרכיב ממשלה ורואה בעצמו ראש ממשלה עתידי. אם תבוא הצעה, נשב ונדבר".

"מי שרוצה למנוע מערכת בחירות חמישית, צריך לבוא במגע עם רע"מ", הוסיף עבאס. "אנחנו לא בעד ללכת לבחירות חמישיות, אבל זה לא בחינם. אנחנו צריכים לקבל דברים לטובת החברה הערבית בתמורה ליציבות פוליטית שתאפשר הקמת ממשלה ותפקוד ראוי".

עבאס ציין, כי "בכל משטר דמוקרטי יש שני מודלים עיקריים – קואליציה ואופוזיציה. מודל שלישי בין קואליציה לאופוזיציה יכול להתאים יותר למעמדה של רע"מ ולייחודיות שלה. בינתיים אנחנו צריכים להקשיב, לשמוע האם תהיה פנייה מצד זה או אחר".

דוברים שונים בליכוד הביעו עמדות מנוגדות באשר לאפשרות הקמתה של ממשלה שתישען על רע"מ. יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, כתב בטוויטר כי "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות". זוהר לא התייחס ישירות לרע"מ, אבל הוסיף כי "יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל, כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".

ברוח דומה התבטא השר צחי הנגבי באולפן חדשות 12, כשאמר כי במצב הנוכחי הישענות על עבאס היא "אפשרות פוטנציאלית". מנגד, חבר הכנסת שלמה קרעי שלל את דבריו של הנגבי בנחרצות: "בשום פנים ואופן לא", כתב בטוויטר.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר כי הליכוד לא יסתמך על קולותיה של רע"מ: "עבאס לא הולך להיות שותף בממשלה, אנחנו לא נשב איתו", הצהיר בריאיון לכאן ב'. "הוא לא רלוונטי לקואליציה איתנו. אם לגוש הימין לא יהיה 61, האירוע מתכנס לעבר בחירות חמישיות".

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-24, לחצו כאן.

תגיות:הליכודמנסור עבאסרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה