חדשות בארץ

סיכום היום הדרמטי: ניצחון לימין?

תוצאות כל המדגמים: האם בנימין נתניהו יכהן גם כראש הממשלה הבאה?

  • י' ניסן התשפ"א
אא

23:10 - מיד לאחר צאתו מבית נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שליט"א, מיהר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לכותל המערבי לתפילה והודיה.

23:03 - ראש הממשלה נתניהו התקשר ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וברכו על ההישג של הציונות הדתית ושל הימין. סמוטריץ' ברך את רוה"מ על ההישג החשוב למחנה הלאומי.

22:50-  יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, עלה למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן, כדי לבשר לו על תוצאות המדגמים, מהן עולה כי ש"ס צפויה לקבל בין שמונה לתשעה מנדטים. בנוסף שיגר דרעי מסר של תודה למצביעים ולפעילים: "תודה רבה למאות אלפי מצביעי ש"ס על האמון הגדול, תודה רבה לאלפי הפעילים על העבודה הקשה. ש"ס היא המפלגה השלישית בגודלה. אני מבטיח ומתחייב: נעשה הכל כדי להצדיק את האמון. ושוב, תודה מקרב לב".

דרעי במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, הערבדרעי במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, הערב

22:20 - יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס לתוצאות המדגמים ואמר "אעשה רק מה שטוב למדינת ישראל". בכל המדגמים גוש נתניהו זוכה ל-61 מנדטים אם רשימת ימינה מצטרפת אליו.

22:12 - מדגם קמיל פוקס וחדשות 13: ליכוד - 33, יש עתיד - 16, ש"ס - 8, כחול לבן - 8, ישראל ביתנו - 8, יהדות התורה - 7, ימינה - 7, העבודה - 7, מרצ - 7, הציונית הדתית - 6 ותקווה חדשה - 5.

22:10 - לפי מדגם חדשות 12: הליכוד - 33 מנדטים, יש עתיד - 18 מנדטים, ש"ס - 9, הרשימה המשותפת - 9, ימינה - 8, הציונות הדתית - 7, כחול לבן - 7, העבודה - 7, ישראל ביתנו - 6, יהדות התורה - 6, תקווה חדשה -  6 ומרצ - 6. רע"מ של מנסור עבאס לא עברה את אחוז החסימה. על פי מדגם זה, גוש הימין מגיע ל-61 בדיוק.

22:02 - לפי מדגם חדשות כאן, הליכוד - 31 מנדטים, יש עתיד - 18 מנדטים. ש"ס - 9 מנדטים, הרשימה המשותפת - 8 מנדטים. יהדות התורה - 7, הציונות הדתית - 7, ימינה - 7 מנדטים, כחול לבן - 7, ישראל ביתנו - 7, תקווה חדשה של גדעון סער - 6 מנדטים. מרצ - 6. רע"מ של מנסור עבאס לא עברה את אחוז החסימה. גם על פי מדגם זה, גוש הימין מגיע ל-61 בדיוק.

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-24, לחצו כאן.

21:50 - מנו גבע ממכון "מדגם" יפרסם את התוצאות בחדשות 12 שם מבטיחים לילה דרמטי לאור הנתונים הראשוניים. גם סוקר חדשות 13 פרופ' קמיל פוקס חושף כי במדגם שלו יש הכרעה דרמטית לאחד הצדדים: "יש הכרעה דרמטית הערב. בכל שנותיי לא ראיתי מדגם כזה".

21:05 - נתוני אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה 20:00 אחוז ההצבעה - 60.9%. 4,008,422 מצביעים. ירידה של 4.7% מהבחירות לכנסת ה-23.

21:00 - על רקע סגירת הקלפיות, נפתלי בנט טוען בהקלטה לפעילים, כי מפלגתו עומדת על 7-8 מנדטים, הליכוד עם 30-31, וסמוטריץ' 6-7

20:45 - ראש הממשלה בנימין נתניהו חושש מהפסד ואומר בשידור לייב לתומכי הליכוד: "חסר לנו חצי מנדט לניצחון מלא של הליכוד ושל גוש הימין".

20:28 - דפנה ליאל: אחוזי ההצבעה אצל החרדים מתאזנים ומגיעים כמעט לשיעור ההצבעה בבחירות הקודמות.

20:22 – יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר : "פעם אחת בואו נקשיב לליברמן וננהר באמת לקלפיות, עזבו את הסקוטש ברייט ורוצו לקלפי, כל קול זה עוד קידוש השם".

20:07 – בעקבות אחוזי ההצבעה הנמוכים בציבור החרדי והסכנה החמורה לעתיד עולם התורה הורה מרן שר התורה בדקות האחרונות שגם מי שקשה לו, שייצא להצביע בכל מחיר ולראשונה בהיסטוריה מבטיח: "ושכרם הרבה מאד". מרן חזר על הבטחתו לגן עדן ואמר פעמיים, ש׳חייבים לצאת להצביע׳

היכנסו עכשיו למשדר הבחירות המרכזי של "קול חי", עם כל הפרשנויות והתוצאות

20:35 – דרמטי: מנתוני ההצבעה עד כה עולה כי אחוז ההצבעה בחברה הערבית עומד על 35.3% בלבד, לעומת במערכת הבחירות הקודמת, אז הצביעו כ-43.3%. על כן, מסתמן כי רע"מ לא תעבור את אחוז החסימה והרשימה המשותפת תקבל מספר מנדטים חד ספרתי. המשמעות היא שיש לנתניהו 61 מנדטים להרכבת ממשלה.

20:42 - סוקר חדשות 13 פרופ' קמיל פוקס: "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כאלה דרמטיות וחד משמעיות". בדבריו הבהיר קמיל פוקס כי אחוזי ההצבעה במגזר הערבי ישפיעו באופן דרמטי על כל מפת הגושים.

20:35 - עמית סגל באולפן החדשות: לפי הנתונים 5000 קולות של השעתיים שנותרו יכולים להכריע את הסיפור, לא מציע לזלזל בזמן הנותר .

20:30 - יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, הודיע כי בדומה לשאר מערכות הבחירות שהתקיימו בשנתיים האחרונות, פתקי הצבעה שהושחתו ייחשבו כקולות כשרים וייספרו.

20:25 - לחץ כבד בגוש הימין שעלול לאבד את ה-61. גם במפלגות החרדיות מדווחים על ירידה בשיעור ההצבעה. רמקולים בערים החרדיות קוראים לציבור לצאת להצביע ולקדש שם שמים.

20:24 – נתניהו: ‏"שלטון הימין בסכנה בגלל שמצביעי הליכוד נשארים בבית. צאו עכשיו להצביע כדי להציל ממשלת ימין ברגע האחרון! תדאגו להביא עכשיו (!!!) כמה שיותר מצביעי מחל כדי למנוע מלפיד להיות ראש ממשלה ברגע האחרון!".

20:07 - מנו גבע: בחברה הערבית ההצבעה ממש נמוכה, ערב דרמטי לעומת הבחירות הקודמות .

20:00 – קמיל פוקס במשדר המיוחד בחדשות 13: "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות סקר כל כך דרמטיות ומכריעות כמו הפעם, גם השעתיים האחרונות המגמה יכולה להשתנות במיוחד עם אחוז ההצבעה במגזר הערבי ישתנה".

19:57 – בועדת הבחירות המרכזית מעדכנים: עד לרגע זה הצביעו בנתב"ג 305 מצביעים.

19:53 – הגר"מ אוירבך רב קהילת אביר יעקב בתל אביב, לח"כ יעקב אשר על ההסתה הגוברת: "פעם לא היינו מהווים איום, היום הציבור החרדי גדול והם מפחדים מאתנו".

19:50 – גדעון סער על ירי הרקטה: "במערכת הבחירות של 2009 הבטיח נתניהו למוטט את שלטון החמאס בעזה. עכשיו הוא נתן לחמאס חיסונים אפילו בלי לעמוד על אות חיים מהאזרחים שלנו המוחזקים בשבי בעזה ומבלי לקבל גופות חללינו שנפלו ב'צוק איתן'. פלא שהם עושים ממנו ומאיתנו צחוק?".

19:27 – נפתלי בנט על ירי הרקטה מעזה: "‏ביבי חלש מול חמאס. הלוואי שנתניהו היה נלחם בחמאס כמו שהוא נלחם בי. חמאס צוחק על חולשת נתניהו. ירו רקטת גראד ליד באר שבע בזמן שביבי ביקר שם. ביבי כנוע לחמאס. ביבי כנוע לכנופיות הבדואים בנגב. ביבי כנוע למערכת המשפט".

17:00 - הבחירות לכנסת ה-24 בצה"ל: נכון לשעה 16:00 אחוז המצביעים בצה"ל עמד על 69%, גבוה בהרבה מאחוז  ההצבעה הכללי שעומד על 42.3 בלבד.

16:24 - יו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר מסר מודאג לפעילי המפלגה: "במעוזים שלנו יש זליגה לכיוון הליכוד וסמוטריץ שכבר נמצא במנדט השישי. קול לש"ס זה קול בטוח לביבי ולמדינה יהודית".

16:00 יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר: "וודאי שחשוב מספר המנדטים אבל חשוב יותר הקידוש ה' שיש בכל מי שמצביע כאשר הוא מכריז בכך: 'אני יהודי חרדי. אני רוצה שהמדינה תהיה יהודית ושיתייחסו לחרדים בצורה שווה'. כל קול כזה הוא קידוש השם ומניעת חילול השם!".

הרב זמיר כהן - "הצבעה למפלגה שלא התחייבה שלא תשב עם ליברמן ולפיד - חמורה מאכילת חזיר":

 

תגיות:סקריםבחירות 2021מתעדכן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה