גולשים כותבים

הורים, תשמרו על הילדים שלכם. תשמרו על הבית שלכם. מכתב של בת 16

ונכנסתי, וראיתי, והייתי שם כמה שעות, ומשם לעוד מקום, ולמחרת גם… וזה משהו שאי אפשר לצאת ממנו, קשה מאד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום, אני בת 16, גרה באזור המרכז ולומדת בכיתה י'... בזום כמובן.

אני יודעת שיהיו כאלו שלא יאמינו שבחורה כתבה את זה, ושבטח זה מחנך או מחנכת דגולים. אז לא, ממש לא, אני כותבת את זה אף על פי שזה קשה לי, פשוט כי אכפת לי מאחרים, שלא יקרה להם כל מה שעובר עלי.

אז ככה.

אני תמיד הייתי בסדר. אני ילדה טובה, אף פעם לא חיפשתי ללכת למקומות הלא טובים, או להתחבר לבנות שמדברות ומתעסקות בדברים לא טובים. אני אוהבת את הבית, את ביה"ס והחברות, ולא חסר לי כלום.

אבל לפני כמה חודשים, כשישבתי עם הזום ו"למדתי", וכמובן שוטטתי ברחבי האינטרנט כמו שעושים תמיד בשעות הלימודים המשמימות, פתאום ראיתי משהו... לא כל כך בסדר.

ונכנסתי, וראיתי, והייתי שם כמה שעות, ומשם לעוד מקום, ולמחרת גם… וזה משהו שאי אפשר לצאת ממנו, קשה מאד.

ושלא תחשבו, יש לנו בבית חסימה, חסימה שנחשבת חזקה. אבל מדיבור עם חברות שלי ומניסיון אישי, אני יודעת שהמון חסימות לא באמת חוסמות את כל מה שצריך לחסום. הן חוסמות, אבל לא מספיק. בכלל לא.

המצב שלי היום פחות טוב ממה שהוא היה, הרבה פחות טוב. פחות יראת שמיים, פחות הקפדה על צניעות. ואלה דברים שלא קרו ביום ולא ביומיים. רק אחרי שעוברת תקופה, אני פתאום שמה לב שאני לא אותו בן אדם. שהיחס שלי לכל מיני דברים השתנה, ובעיקר, אני לא מה שאני רוצה להיות, לא מה שההורים שלי רוצים שאהיה.

ולא טוב לי ככה. קשה לי במצב הזה, אבל זה כמו מעגל שאני לא יכולה לצאת ממנו. רע לי פה ורע לי שם, זה לא מקום שאני אשרוד בו הרבה זמן, ולא יודעת מה יהיה בסוף. רע לי, רע לי, רע לי.

אז אני באה לומר לכם שתחשבו על זה. שתזכרו שהילדים שלכם, בזמן של הלימודים, ובכלל בזמן של הקורונה, נמצאים המון המון המון על האינטרנט, ויש להם פרטיות אם הם רק רוצים. וזה חשוב כל כך שתהיה חסימה טובה באמת, חסימה שלא תראה שום דבר שלא צריך לראות, חסימה שלא תהרוס ותקלקל ותחריב. כן, אני מרגישה שזה החריב בי כל כך הרבה דברים טובים, שבא לי לבכות ולצרוח לכם - "תשמרו על הילדים שלכם! תשמרו על עצמכם! תשמרו על הבית שלכם שיהיה כמו שהוא צריך להיות!".

ואני לא רוצה שמה שיצא מזה זה שתתחילו לעשות מעקבים אחרי הילדים שלכם, כי קודם כל זה לא יעזור, תמיד יש איך ליפול אם יש האפשרות בבית, ובעיקר כי אני חושבת שלא זו הדרך. שצריך פשוט לשמור על הבית, להפוך אותו למקום שהילדים ידעו שלא יכולים לקרות להם דברים שהם לא יודעים איך להתמודד איתם, שהם לא יכולים ליפול למקומות שלא קשורים אליהם, בשום מכשיר בבית.

ועוד משהו. אל תחשבו בשום אופן שהילד שלכם לא כזה. כי גם ההורים שלי חושבים את זה, והנה סיפרתי לכם הכל. אין שום איש שהוא חסין מזה. כל אחד יכול ליפול כי לכולם יש יצר הרע, לכן צריך להיזהר שלא יהיה לאן ליפול.

תודה שקראתם.

תגיות:גולשים כותביםאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה