חדשות בארץ

לוח הזמנים להרכבת הממשלה לאחר הבחירות – הפרטים המלאים

בית הנשיא פרסם את לוח הזמנים הפוליטי לאחר הבחירות בדרך להרכבת הממשלה. מההודעה עולה, כי הנשיא ראובן ריבלין צפוי להתחיל בהתייעצויות ב-31 במרץ, ולרשותו יעמדו שבעה ימים כדי להטיל את התפקיד על אחד מחברי הכנסת

ריבלין (צילום: פלאש 90)ריבלין (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל בהתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד נבחר רק לאחר שתוצאות הבחירות יהיו ברורות, רשמיות וסופיות. כך נמסר הערב (ראשון) מבית הנשיא.

על פי לוחות הזמנים, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, צפוי להגיש באופן רשמי את התוצאות לנשיא ב-31 במרץ, שמונה ימים לאחר יום הבחירות, וזאת בהתאם לחוק יסוד הכנסת.

על פי החוק, לרשותו של ריבלין יעמדו שבעה ימים לקיום התייעצויות, קבלת החלטה והטלת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, וזאת לא יאוחר מה-7 באפריל. בבית הנשיא הדגישו כי "גם הפעם יועברו ההתייעצויות בשידור חי ובשקיפות מלאה אל הציבור".

בהמשך ההודעה פורט לוח הזמנים הצפוי לאחר מכן, על פי חוק יסוד הממשלה: "לחבר הכנסת עליו הטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה נתונים 28 ימים להרכבת ממשלה. הנשיא רשאי להאריך את התקופה עד 14 ימים. אם עברה התקופה שניתנה לחבר הכנסת ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, או שהודיע חבר הכנסת לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים: האחת, להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, ולחבר כנסת זה יהיו 28 ימים להרכבת הממשלה; השנייה, להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה".

"אם הודיע הנשיא ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, או שהטיל על חבר כנסת שני את מלאכת הרכבת הממשלה וגם הוא לא הצליח להרכיב ממשלה, או שהודיע חבר הכנסת לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – רשאים רוב (61) חברי הכנסת לבקש מהנשיא בכתב, להטיל את התפקיד על חבר כנסת לבחירתם, שהסכים לכך בכתב, וכל זאת תוך 21 ימים. אם הוגשה בקשה כזו – על הנשיא להטיל את התפקיד על חבר הכנסת שצוין בבקשה תוך יומיים, ולחבר הכנסת עליו הוטל התפקיד מטעם רוב חברי הכנסת נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה.

עוד ציינו בבית הנשיא, כי "במידה ולא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת, או שחבר כנסת שנתבקש מטעם רוב חברי הכנסת לא הרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהממשלה הוצגה והכנסת לא נתנה בה אמון – הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה, ויתקיימו חס וחלילה, לא עלינו, בחירות".

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה