סיפורים אישיים

"עשיית חסד שווה יותר": בת המצווה גייסה 70 אלף ש"ח לילדים עם מוגבלויות

כשמסיבת הבת מצווה שלה בוטלה בשל מגפת הקורונה, יסמין בלוך החליטה לוותר על המתנות ולגייס מהמוזמנים תרומות עבור בית החולים אלי"ן, המתמחה בשיקום ילדים עם מוגבלויות

בתמונה הקטנה: יסמין בלוךבתמונה הקטנה: יסמין בלוך
אא

יסמין בלוך בת ה-12 ממודיעין ציפתה לחגוג את מסיבת הבת מצווה שלה יחד בני משפחתה וחבריה. היא עלתה לארץ יחד עם משפחתה מאנגליה לפני עשר שנים, וקיוותה שעם הגעת החיסונים לארץ, היא תוכל לחגוג גם עם בני משפחתה מחו"ל. בראיון לידיעות אחרונות, אמרה יסמין כי התאכזבה שלא תתקיים מסיבה גדולה, אך ידעה שזו אכן אפשרות. "כל השנה האחרונה אמא שלי הכינה אותי לזה וידעתי שאם בסוף זה לא יקרה אני אמצא דרך לחגוג בצורה מיוחדת", מסבירה יסמין. ואכן היא מצאה דרך מיוחדת ומרגשת לציין את האירוע המיוחד.

כשהאירוע המיוחל התבטל ודודה של יסמין שאל אותה מה היא רוצה במתנה, יסמין הבינה שהדבר הכי גדול שהיא יכולה לעשות כאישה צעירה זה להעניק לאחרים. "אז אמרתי לו תודה ושלא יקנה כלום, אבל כן ישמור עבורי את הכסף", אמרה.

יחד עם אמה, יסמין הכינה סרטון והקימה פרויקט באתר לגיוס כספים על ידי הקהל הרחב. היא הזמינה את כל בני משפחתה לוותר על המתנה, ובמקום - לתרום לפרויקט שלה עבור בית החולים אלי"ן בירושלים, המתמחה בשיקום ילדים ונוער הסובלים ממגוון רחב של מוגבלויות גופניות מולדות ונרכשות.

לא בכדי היא בחרה באלי"ן. יסמין היא דור רביעי לתורמי אלי"ן. סבתא רבתא וסבא רבא שלה היו בין מקימי אגודת ידידי אלי"ן באנגליה, וסבא וסבתא שלה ארגנו אירועי התרמה עבור בית החולים. גם ארבעת בניהם המשיכו את המסורת ותרמו לארגון.

מהרגע שעלה לאוויר, הקמפיין של יסמין תפס תאוצה והצליח לגייס עד כה 70 אלף שקלים עבור בית החולים.  "כל יום בדקתי כמה כסף נכנס והתרגשתי מאוד. התרגשתי מהזכות הזאת שניתנה לי לתרום לילדים שמתמודדים עם שיקום ומחלות. לא התאכזבתי שלא אקבל מתנות. עשיית חסד זה הדבר הכי טוב והוא שווה יותר מכל מתנה".

תגיות:בת מצווהחסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה