חדשות בארץ

ועדת הבחירות אסרה על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים"

יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, אימץ את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה השימוש בסיסמה "חוזרים לחיים" מהווה הפרה של החוק, שכן סיסמה זו מזוהה עם קמפיין החיסונים של משרד הבריאות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים" במסגרת מסע הבחירות של המפלגה. פוגלמן אימץ את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שטען כי מדובר בהפרה של החוק, שכן סיסמה זו – המזוהה עם מבצע החיסונים של משרד הבריאות – מהווה "נכס הציבור".

בהחלטה שפרסם אמש (שלישי), כתב פוגלמן כי השימוש של הליכוד בסיסמה "עלול ליצור את הרושם שגם מסע הפרסום הממשלתי הוא מטעם המפלגה". לדבריו, שימוש בתעמולת הבחירות של מפלגה או מועמד בשם של מבצע החיסונים שעורך משרד הבריאות עלול "ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבורי לבין אותו מועמד, זהות אשר יש בה כדי לפגוע, מיניה וביה, באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית".

עוד נימק השופט, כי "הסיסמה נועדה לעודד חיסון של האוכלוסיה כולה כדי שכל המגזרים במדינה יוכלו לחזור במהירות לשגרה. לעומת זאת, בתעמולת הבחירות הופכים את הסיסמה לעניין פוליטי: כלי פרסום שנועד לתכלית ממלכתית הופך לכלי מפלגתי. קיימת סכנה שקישור הסיסמה עם מפלגה מסוימת ירתיע את אלה ששומעים אותה במסע הפרסום הממשלתי, וכך ייפגעו סיכויי הצלחתו. התוצאה היא, שלא זו בלבד שהשימוש אינו עולה בקנה אחד עם המטרה המקורית של הנכס הציבורי, אלא שהוא עלול לפגוע בה".

כזכור, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, תקף שלשום בחריפות את מנדלבליט, על רקע חוות הדעת שהגישה פרקליטות המדינה מטעמו לוועדת הבחירות בדרישה לאסור על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים". בריאיון לרדיו 103fm אמר אוחנה כי "היועץ המשפטי לממשלה כבר מזה זמן רב מתנהג בניגוד עניינים ומתנהג כשחקן פוליטי, כמו חבר במפלגת 'רק לא ביבי'. גם ההגונים בקרב אלו שמצביעים 'רק לא ביבי' מכירים בכך, אבל להם זה לא מפריע. כל מה שהוא יכול לעשות כדי שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה – הוא יעשה".

"כל עתידו ויוקרתו של היועץ המשפטי לממשלה תלויים בהרשעתו של ראש הממשלה ובהפסקת כהונתו, אחרת לא יוכל להראות את פניו ברבים", הוסיף אוחנה ותקף. "לפי איזה חוק הממשלה חייבת לציית להנחיות היועץ? אין חוק כזה. המלצותיו לא מחייבות, הוא יועץ. צריך יועצים, גם אני צריך יועצים כדי שיסייעו לי להגשים כחוק את המדיניות שלי. אבל אני לא צריך יועץ כדי שיפסוק, כי האחריות היא עליי כנבחר ציבור".

תגיות:הליכודועדת הבחירות המרכזיתעוזי פוגלמןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה