פעילות הידברות

באופן חריג: ועדת התמיכות של הידברות התכנסה לכינוס חירום עקב זינוק בבקשות תמיכה

באופן חריג ובלתי צפוי, ולאור מספרם הגודל והלך של מגישי בקשות תמיכה, התכנסה הוועדה המיוחדת של מחלקת החסד של הידברות לדיון חירום בדרכי ואופני הגדלת התמיכות ודיון מעמיק במצוקה הגוברת של משפחות רבים

  • ג' ניסן התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"משבר הקורונה שנתן את אותותיו כבר במהלך חודשי החורף, מעמיק את המשבר הכלכלי עם חג הפסח המתקרב ומשפחות מגיעות לקושי בקניית מוצרים בסיסיים לחג", פרסו ב"מחלקת החסד" את התחזית בפני חברי הוועדה וביקשו דיון דחוף עקב מספר מגישי הבקשות שהולך וגדל.

"אם במהלך משבר הקורונה המדינה עוד הכניסה את הילד לכיס והשתתפה בנזק החמור שגרם הקורונה, הרי שלקראת הפסח המשפחות מוצאות את עצמם ללא פתרון, ואנחנו מזהים עלייה דרמטית במספר מגישי הבקשות, פרטי המקרים הולכים ונעשים קשים יותר ויותר וזה בהחלט מהווה אתגר להעביר תמיכה לאלפי משפחות נצרכות", מבהיר מנהל מחלקת החסד בהידברות את הדחיפות.

"על אף שמועד הגשת בקשות התמיכה כבר חלף, עדיין זרם הבקשות והטפסים ממשיך לזרום, ואנחנו בכלל לא בטוחים שיוכלו לעזור לכולם. אנחנו מרגישים בתוך איזה מערבולת מים שאתה לא מצליח לצאת ממנו. כל דקה מגיעה עוד בקשה, כל שעה מסתכמת עם עשרות בקשות וכל אחת כזו קורע את הלב".

לאור זאת החליטו בוועדת הרבנים להתכנס לכינוס חירום לזעוק את זעקת המשפחות המתייסרות ומחכות לתשובה האם יקבלו תמיכה או לא.

בוועדה המורכבת מאישים רבניים ואנשי מקצוע, בראשותו של הרב זמיר כהן, הרב ישעיה וינד המנהל הרוחני של הידברות, הרב ירון אשכנזי, מנהל קו ההלכה, רו"ח ערן מהסרי, רו"ח ומנהל הכספים של הידברות, עו"ד ממשרד עו"ד יגאל דנינו, רו"ח יואל טולידנו. .

חברי הוועדה מצביעים על נקודת השבר שגורמת למספר הבקשות ההולך ועולה כל העת. "משפחות רבות במצוקה מחסירה פעימה או שתיים לקראת הוצאות ימי הפסח. ההצטברות של ההוצאות הרבות בתקופה הזו, עשויה להפיל כלכלית גם משפחות שרחוקות מלהיות עניות. מוצרי המזון, המצות והבשר, ההנעלה והביגוד לבני המשפחה – יוצרים חריגה משמעותית של כמה אלפי שקלים מעבר לתקציב השוטף של המשפחה, המתנדפים תוך שבועות ספורים".

הם קוראים לכולנו להירתם למשימה: לאמץ אורחים לחג בכדי שהידברות תוכל לעמוד בקצב הבקשות.

"זה בדיוק הזמן להרים טלפון ולבחור באחת מאפשריות התרומה ולדעת שיש לך אורח לחג. לדעת שהמילים שאתה אומר "כל דכפין ייתי וייכול" אלו לא סתם מילים בעלמא – באמת אירחת עניים לחג".

לחצו עכשיו על לינק ההתרמה, תפתחו את הלב, תדאגו לאלה שאין להם, שגם הם יוכלו לחגוג!

תגיות:פעילות הידברותתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה