נטורופתיה ורפואה טבעית

מה עדיף - חלב פרה או חלב שקדים?

מה הבעיה בחלב פרה רגיל? אלו תחליפים יש לו, והאם הם אכן מומלצים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנשים רבים התרגלו לצרוך מוצרי חלב פרה כדרך להשיג חלבון וסידן. חשוב לדעת כי מוצרי חלב עלולים לגרום לבעיות בריאות רבות, בעיקר בגלל ריבוי הצריכה ותנאי גידול החיות.

יש לציין כי משרדי הבריאות בארץ ובעולם אינם מתנגדים לצריכה מתונה של בין 2-3 מנות חלב ביום, כי הם רואים בו ספק עיקרי של סידן. מנגד, יש הטוענים כי חלבוני החלב - הקזאין ומי הגבינה, המצויים גם באבקת חלב לתינוקות, מפריעים בספיגת הברזל ממערכת העיכול. לא פלא שרוב הילדים אנמיים כיום, וקופות החולים מבקשות להוסיף תוסף ברזל למזון הילדים (מובן שיש סיבות נוספות לאנמיה, כמו אכילה לא נכונה, פרזיטים כמו הקנדידה וההליקובקטר פילורי בקיבה, וגם התולעים, שהן גזלניות ברזל).

ידוע כי תכולת השומן בחלב מעודדת ייצור כולסטרול ומשקעים על דפנות כלי הדם שלנו, ובכך מסכנת את בריאות מערכת הלב וכלי הדם. יחסית לחלב האם, מכיל חלב הפרה חלבון בכמות הגדולה פי 3, ו-50% יותר שומן.

חלב הוא האלרגן הנפוץ ביותר. כמחצית מאיתנו אלרגיים לחלב. הסימפטומים עשויים להיות בעיות נשימה, כאבי בטן ובעיות עיכול שונות. עם הפסקת צריכתו, חלה הקלה משמעותית בסימפטומים (הכוונה גם לגבינות). בין היתר, גורם החלב למיגרנות, נזלת מטפטפת, דלקות אוזניים, בעיות בדרכי המעיים ואסטמה, וככל שעולה צריכת החלב - כך גם גוברים הסיכויים לחוסר בברזל, הופעת אקנה וגרימת ליחה (באנשים רבים) הגורמת להחרפת אסטמה, ברונכיט וסינוסיטיס. הקזאין גורם גם לאלרגיות כרוניות ולדלקת פרקים שיגרונית.

אם כן, מה הפתרון לסידן ולחלבון? בשנים האחרונות רבים מאיתנו נעזרים בתחליפי חלב ממקור צמחי (חלב סויה, שקדים, אורז וכו'). חלב שקדים, למשל, הוא חלב נהדר וקל לעיכול, בעיקר כשהוא נעשה בבית. הוא מלא בחלבון ושומן איכותיים, ובמינרלים חשובים כמו סידן. אבל חשוב שנדע כי בכל קרטון של משקה שקדים שאנו קונים בחנות, יש פחות מחצי חופן של שקדים! סה"כ 2% של שקדים מסך כל הקרטון. כאשר יש רק כ-2 גרם שקדים בליטר של משקה, אנו קונים מוצר דל מאוד בחלבון, המכיל ויטמינים ומינרלים שאינם מהשקדים, וכמעט שאינם נספגים בגוף. חשוב לזכור כי למוצרים הקנויים מוספים חומרים רבים, ויטמינים, מינרלים וחומרים מתחלבים, מסמיכים וכו', שחלקם עלולים להשפיע בצורה רעה על מערכת העיכול.

הפתרון: לייצר חלב שקדים בבית. מומלץ לצרוך שקדים ישראלים, שמכילים יותר רכיבים תזונתיים בריאים מאשר השקדים האמריקאים. האפשרות הקלה יותר היא לקחת כף ממרח שקדים העשוי מ-100% שקדים ללא תוספות (מומלץ אורגני), ולהוסיף לזה כוס מים. ניתן להמתיק קלות עם סילאן תמרים או מולסה מבית טבע (עשירה בברזל).

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:חלבחלב שקדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה