פעילות הידברות

10 ₪ למשפחה: למרות המצוקה הכלכלית, הממשלה לא הגדילה את תקציב ’קמחא דפסחא’

ארגוני חסד רבים מדווחים על זינוק חד בבקשות תמיכה של משפחות שמטה לחמם נשבר. "מצד אחד יותר עמותות מגישות בקשה לתקצוב, ומצד שני התקציב בכלל לא גודל זה כמה שנים" מספר הרב יוסף ויטמן מנהל "משאבים". כל הפרטים בפרסום ראשון.

  • כ"ח אדר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"יותר עמותות ונצרכים הגישו השנה בקשות לקמחא דפסחא ותקציב מדינה לסיוע לא גדל בשקל. חושף הרב יוסף ויטמן מנהל "משאבים" הפועל רבות בתקצוב המדינה בעניני רווחה.

"למרות נגיף הקורונה שהיכתה ללא רחם מבחינה כלכלית, ולמרות הזינוק במספר מבקשי הבקשות התקציב לא גדל בשקל. מה שזה אומר שכל משפחה נזקקת תקבל השנה 10 ₪ בלבד.

"בחשבון פשוט: משפחה נזקקת ממוצעת של ארבעה ילדים תקבל 2.5 ₪ לכל ילד. זה אבסורד! וזה בדיחה עצובה מאד!" מציג ויטמן את הנתון העגום.

"גם בתקופה הקשה שעם ישראל מתמודד עם השלכות הקורונה הכלכלית, מדינת ישראל לא משכילה להגדיל את תקציב התמיכה בסעיף "קמחא דפסחא". גם אם הוענקו מענקים לעסקים, גם אם שולמו דמי חל"ת, משפחות במצוקה מחסירה פעימה או שתיים לקראת הוצאות ימי הפסח. ההצטברות של ההוצאות הרבות בתקופה הזו, עשויה להפיל כלכלית גם משפחות שרחוקות מלהיות עניות. מוצרי המזון, המצות והבשר,  ההנעלה והביגוד לבני המשפחה – יוצרים חריגה משמעותית של כמה אלפי שקלים מעבר לתקציב השוטף של המשפחה, המתנדפים תוך שבועות ספורים". אומר ויטמן, וקורא למדינה לפעול, "עדיין לא מאוחר" אך גם הוא מודה "כפי הנראה זה המצב העגום שנקלענו אליו והעניים ישארו בלי כלום גם בפסח".

ועד שהמדינה תכניס את היד לכיס ותעזור למשפחות הנזקקות החיים בישראל, "הידברות עושה את העבודה ומתכננת לחלק אלפי סלי מזון למשפחות במצוקה.

בימים אלו מתכנסת הוועדה המיוחדת לבחינת טפסי הבקשות והתמיכות שנשלחו למחלקת החסד של "הידברות". כל בקשה נבחנת בכובד ראש, כל טופס נבדק הדק היטיב. והם מספרים על מספרים שהולכים וגדלים. סיפורים על משפחות שגם לפני הקורונה מצבם לא היה שפיר, ועכשיו הן מתמוטטות. פושטים את היד מחוסר ברירה.

לתרומות וחלוקת סלי מזון לנזקקים, היכנסו לכאן.

תגיות:קמחא דפסחאתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה