חדשות צופיה

הבוקר: מוסדות החינוך ביישובים הכתומים נפתחו מחדש

לאור השיפור במדדי התחלואה, אישר קבינט הקורונה מתן הקלות נוספות במערכת החינוך. הפרטים המלאים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר אמש (רביעי), במשאל טלפוני, את המלצת משרד הבריאות למתן הקלות נוספות במערכת החינוך, וזאת לאור השיפור במדדי התחלואה. בעקבות ההחלטה, ולאחר עדכון צבעי הרמזור, התאפשרה הבוקר פתיחתם של מוסדות החינוך בכל היישובים הכתומים, ולא רק באלו שהוגדרו ככתומים-גבוליים.

ממשרד הבריאות נמסר, כי ביישובים בהם מוסדות החינוך פתוחים כעת, אך צבעם השתנה לאדום, תמשיך מערכת החינוך לפעול עד סוף השבוע. החל מיום ראשון, ייסגרו בהם המוסדות.

עוד הוחלט, כי במוסדות חינוך בכל הארץ בהם 90% מתלמידי י"א-י"ב מחוסנים או מחלימים, ניתן יהיה לשוב ללימודים כרגיל, ללא מתווה קפסולות. ביישובים אדומים, בהם כלל מערכת החינוך סגורה, במוסדות בהם ישנם 75% מחלימים או מחוסנים בכיתות י"א-י"ב, ניתן יהיה לפתוח עבורם את הלימודים תוך שימור מתווה הקפסולות.

"מגן חינוך" ביישובים כתומים-גבוליים: במוסדות ביישובים אלו שהפכו לאדומים, בהם למעלה מ-60% מהתלמידים ביצעו אחת לשבוע בדיקת קורונה – הלימודים ימשיכו להתקיים, על אף שהיישוב הפך לאדום.

רשימת היישובים האדומים על פי הרמזור המעודכן (משרד הבריאות)רשימת היישובים האדומים על פי הרמזור המעודכן (משרד הבריאות)

שר החינוך יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס קראו אתמול לפתוח, החל מיום ראשון הקרוב, את כל מוסדות החינוך לכל הגילאים בכל היישובים בישראל. בנוסף, קראו השניים למשרד הבריאות לקצר את משך תקופת הבידוד לתלמידים שנחשפו לחולה מאומת מעשרה ימים לחמישה ימים, וזאת כדי למזער את הפגיעה ברצף החינוכי ובהפעלת המשק.

"מבצע החיסונים הלאומי שיזם והוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייע לנו לצאת ראשונים בעולם מהקורונה ולחזור לשגרה", אמר גלנט. "בזכות הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה אנחנו סבורים כי חייבים להחזיר את כל התלמידים, מכל הגילאים ומכל הערים והיישובים, למוסדות החינוך כבר ביום ראשון הקרוב. חינוך ילדי ישראל ניצב בראש סדר העדיפויות הלאומי, ועל כן אני קורא היום להחזיר את כל התלמידות והתלמידים לשגרת למידה וחינוך בבתי הספר ובגני הילדים".

ביבס הוסיף, כי "הגיע הזמן לאפשר לתלמידי ישראל והוריהם לחזור לחיי שגרה. בשעה שהמשק חזר לתפקוד, לא יעלה על הדעת להמשיך ולהחזיק מאות אלפי תלמידים בריחוק לימודי וחברתי סגורים בבתיהם. צריך להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה בכל הרשויות בהתאם למתווים".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה