חדשות בארץ

תחקיר תקיפת הלוחם: "נאבק בכל כוחו, לא היה כשל ערכי"

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיבל את מסקנות התחקיר של התקרית בצפון הארץ, בה הותקף לוחם יחידת אגוז במהלך אימון ניווט ונשקו נגנב. מהתחקיר עלה, כי הלוחם פעל כראוי ולא נמצא כשל ערכי בתפקודו

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

ממצאי תחקיר תקיפת לוחם הקומנדו בשבוע שעבר הוצגו היום (רביעי) בפני הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, על ידי מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי. התחקיר קבע כי לא נמצא "כשל ערכי" בתפקודו של הלוחם, וכי הוא נאבק בכל כוחו בתוקפיו.

מהתחקיר עלה, כי במהלך ניווט בדד ביער חרוביה, סמוך לשפרעם שבצפון הארץ, זיהה לוחם יחידת אגוז שני חשודים שניסו ליצור איתו קשר. הלוחם התרחק, התעלם מהשניים והמשיך בניווט בעוד הם התרחקו מהמקום בנסיעה.

לאחר מספר דקות הפתיעו החשודים את הלוחם, והחלו להכותו בחוזקה. בתום מאבק ממושך, הוא שלף את המחסנית מהאפוד במטרה לדרוך את נשקו. בשלב זה חטפו החשודים את הנשק ונמלטו מהזירה כשהם פצועים.

כתוצאה מהמאבק, נחבל הלוחם בגופו ובראשו באורח קל. מיד עם תום האירוע הוא הזעיק את מפקדיו, שחברו אליו בתוך דקות כדי להגיש לו סיוע רפואי. המפקדים והלוחם ניסו לרדוף אחר הרכב הנמלט ללא הצלחה.

בצה"ל הדגישו, כי "ממסקנות התחקיר, כלל העדויות ומחקירת המשטרה עולה כי הלוחם נאבק בתוקפים בכל כוחו ופעל באופן התקפי. התחקיר לא מצא כשל ערכי בתפקודו של הלוחם, למרות התוצאה של חטיפת הנשק, זאת מאחר שהחייל לא הבין שהוא נמצא בסכנה עד שהחלו לתקוף אותו".

עוד עלה מהתחקיר, כי הכנת האימון וביצועו התנהלו על פי הפקודות והנהלים המחייבים בעת ניווטי בדד: "הרמטכ"ל קיבל את מסקנות התחקיר, וקבע כי אימון ניווט בדד מהווה רכיב חשוב בבניית המקצועיות והחוסן המנטלי הנדרשים מכל לוחם. עוד קבע כי הוראות הפתיחה באש מותאמות לצרכים ומאפשרות למפקד חטיבה לקבוע את מצב הנשק בעת ניווט, לאפשר מצב 'הכנס' ולפתוח באש על פי צורך".

כוכבי הוסיף, כי "הוראות הפתיחה באש מותאמות לצרכים המבצעיים, מאפשרות לבצע נוהל מעצר חשוד כלפי גנב נשק חם, וכן במקרה בו נשקפת לחייל סכנת חיים הוא רשאי לפעול בכל האמצעים ובכללם לבצע ירי חי על מנת לנטרל את הסכנה". בסיכום הדברים קבע הרמטכ"ל כי מדובר באירוע חריג, שנדרש ללמדו בכל יחידות צה"ל.

כוחות משטרה מיוחדים של היחידה המרכזית במחוז צפון עצרו בתחילת השבוע את שני החשודים בתקיפת הלוחם ובחטיפת נשקו. השניים, בני 25 תושבי היישוב הבדואי איבטין, נעצרו בדירת מסתור סמוך לכפר זבידאת כשברשותם תחמושת רבה. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרם בשבעה ימים. מעצרם של שני אזרחים נוספים, החשודים שסייעו להם, הוארך בשלושה ימים.

מעצר החשודים (קרדיט: דוברות המשטרה)

תגיות:אימוןצה"לאביב כוכביחטיבת הקומנדו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה