סגולות

נחשף: סגולות להינצל ממגיפה, בכתב ידו של רבי חיים ויטאל

מסמך עתיק, בן 450 שנה, הכתוב בכתב ידו של המקובל רבי חיים ויטאל, נותן לנו עצות וסגולות להישמר ממגיפה

  • כ"ו אדר התשפ"א
(צילום: בית המכירות הפומביות ’קדם’)(צילום: בית המכירות הפומביות ’קדם’)
אא

בית המכירות הפומביות "קדם" בירושלים חושף מסמך עתיק בכתב ידו של רבי חיים ויטאל. במסמך בן ה-450 שנה כותב המקובל רשימת סגולות ורפואות ל"זמן מגיפה".

המסמך המדובר מוצע למכירה בשבוע הבא, והוא למעשה דף הכתוב משני צדיו, וכולל יותר מ-150 שורות בכתב ידו של רבי חיים ויטאל, מגדולי תלמידי האר"י.

תחת הכותרת "עניין זמן המגפה ב"מ (בר מינן)", מופיעות בו, כאמור, עצות וסגולות רבות להצלה מפניה. בדבריו מתייחס רבי חיים ויטאל הן להנהגות רוחניות – נפשיות, והן להנהגות פיזיות. בין הדברים: "שכל הזמן ההוא לא יקבל שום דאגה ועצבות כלל ואדרבה ישמח עצמו בכל מיני שמחה", והוסיף "כוונות ופסוקים" עם סגולות קבליות שונות – כמו אמירת הפסוק "וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי הָיִיתָ מִשְׂגָּב לִי וּמָנוֹס בְּיוֹם צַר לִי" 3 פעמים ישר והפוך (כפי ששמע מחברו, רבי יום-טוב צהלון, בשם רבם האר"י), וכן פרשיות ופסוקים נוספים מן התורה עם רמזים שונים וכוונות של שמות קדושים שיש לחשוב עליהם. להרחבה אודות הסגולה, לחצו כאן.

עוד מציין המקובל את שמירת המרחק, ובעיקר מהבל פיו של הזולת. כה דבריו: "הנהגת הבריאות היא שייסגר בבית א' (אחד) ולא ייכנס שם שום אדם שאינו נזהר מלהתחבר עם בני אדם... ואם איזה אדם מדבר עמו בהיותו מחוץ לבית - גם צריך שיתרחק עד שלא יגיע אליו ההבל (הבל הפה) של האיש ההוא.

"אדם ייזהר משייכנסו אצלו עד אשר ירוחצו הבגדים או האדם... ואחר כך יעברו עליו ארבעים יום ואז יכניסם לביתו", כותב רבי חיים ויטאל וממשיך: "לגבי העברת דברי מאכל בין שני אנשים מיד ליד, מותר רק באופן זה שהמביאו יניחנו על גבי קרקע וזה ייקחנו משם... ואם מעלהו דרך חלון - לא יאחזנו וימשכנו בחבל, או בחוט של צמר או פשתן או משי או צמר גפן, אלא בחבל של גמי ונצרי דקל וכיוצא בו".

מרון ארן, מבעלי בית המכירות הפומביות "קדם", אמר ל"ידיעות": "כשראינו לראשונה את כתב היד חשנו כמי שקיבלו דרישת שלום ישירה מדור אחר. הדברים של הרב ויטאל כל כך אקטואליים ורלוונטיים לזמן שלנו שזה הדהים אותנו. אנו שמחים על כך שהתאפשר לנו לחשוף את כתב היד הזה לעולם, ולספר את סיפורו דווקא בתקופה הזו".

הרב זמיר כהן בהרצאה מיוחדת על תורת הקבלה:

עובדות מרתקות על רבי חיים ויטאל, גדול תלמידי האר"י

מתחזקים בתחילת הדרך - רוצים להתייעץ בטלפון, לשתף ולברר דברים חשובים שטרם קיבלתם עליהם תשובות? חייגו אלינו להידברות - 03-6106061.

רוצים להשתתף בשיעור תורה פרטי בווידיאו דרך ווטסאפ? שלחו אלינו הודעה למספר 052-9551569

תגיות:סגולותרבי חיים ויטאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה