חדשות בארץ

נתניהו מאשר: חיפושים בסוריה אחר שרידיו של אלי כהן הי"ד

בריאיון לערוץ i24NEWS, אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשונה כי בסוריה נערכים חיפושים אחר שרידי גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן, שהוצא להורג בדמשק ב-1965. על פי הדיווח בערוץ, חפץ שעל פי ההערכות היה שייך לכהן הועבר מידי הסורים לרוסיה, ומשם נשלח לבדיקה בישראל

אלי כהן הי"ד (צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)אלי כהן הי"ד (צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (שלישי) לראשונה, כי בסוריה נערכים בימים אלה חיפושים אחר שרידי גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן הי"ד, שהוצא להורג בדמשק ב-1965. "זה נכון", אמר בריאיון לערוץ i24NEWS. "זה כל מה שאני יכול להגיד".

על פי הדיווח ב-i24NEWS, חפץ שעל פי ההערכות היה שייך לכהן, הועבר מידי הסורים לרוסיה, ובהמשך נשלח לבדיקה בישראל. עוד דווח מפי גורם ממשלתי סורי, כי מדובר בחפץ אישי השייך לכהן – ככל הנראה שרידי ביגוד או מסמך. בתקופה האחרונה דווח, כי כוחות רוסיים מחפשים אחר שרידי גופתו של כהן באזור מחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ שליד דמשק.

נתניהו לא התייחס לדיווח על החפץ שהועבר לישראל, אולם הדגיש: "אני מחויב להשבת כל אחד מהנופלים והנעדרים שלנו. הבאנו את שרידיו של זכריה באומל לישראל. זה הגיע כתוצאה מהקשרים הקרובים שיש לי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. הוא שלח את הכוחות שלו, על פי הצעות של מידע מודיעיני שהעברנו להם להשיב את זכריה באומל, ואנחנו ממשיכים במאמצים הללו להשבתו של אלי כהן וכל אחד אחר".

כהן, מגדולי המרגלים של ישראל, פעל בסוריה בתחילת שנות השישים. במהלך פעילותו הוא הצליח לקשור קשרי ידידות אמיצים עם אנשים בצמרת הצבאית והפוליטית הסורית, ובאמצעות קשרים אלו הצליח לאסוף מידע חיוני רב על הצבא וההנהגה בסוריה ועל היערכות הכוחות הסוריים ברמת הגולן. כהן נחשף על ידי הסורים בינואר 1965, נתפס והוצא להורג ב-18 במאי 1965. הוא נקבר בדמשק. הנסיונות שעשתה ישראל במהלך השנים להשיב את גופתו ארצה עלו בתוהו.

ביולי 2018 הותר לפרסום כי שעון היד של כהן הוחזר לארץ במבצע מיוחד שביצע המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשטח סוריה. השעון שימש את המרגל הישראלי במהלך פעילותו בסוריה עד לתפיסתו והוצאתו להורג. לאחר ששעון היד הגיע לישראל, בוצעו פעולות מחקריות ומודיעיניות שקבעו באופן חד-משמעי כי אכן מדובר בשעונו של כהן.

תגיות:רוסיהאלי כהןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה