חדשות בריאות

מחקר חדש: חיסון נשים מניקות נגד קורונה עשוי לתרום להגנה על התינוק

חוקרים באוניברסיטת תל אביב ובמרכז הרפואי איכילוב אבחנו, כי הנוגדנים המתפתחים בחלב של האם המחוסנת יכולים לנטרל את הנגיף וחשובים למניעת תחלואה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

מחקר חדש של אוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי איכילוב, שפורסם היום (שלישי), מעלה כי מתן חיסון נגד קורונה לנשים מניקות מעודד יצירת נוגדנים חשובים בחלב האם שעשויים לתרום להגנה על התינוק היונק.

צוות החוקרים באוניברסיטת תל אביב כלל את ד"ר יריב ויין והדוקטורנטית איה קיגל. הצוות מבית החולים לנשים "ליס" באיכילוב פעל בהובלת ד"ר מיכל רוזנברג פרידמן ופרופ' אריאל מני.

מטרת המחקר הייתה לקבוע האם החיסון לקורונה של חברת פייזר יעיל ביצירת נוגדנים בחלב האם, ומהן האיכויות של הנוגדנים הללו –  כלומר, האם יש להם יכולת לנטרל את הנגיף. המחקר נערך בחודשים ינואר ופברואר, וכלל עשר נשים מניקות. המתנדבות קיבלו חיסון קורונה בשתי מנות בהפרש של 21 ימים, ורמות הנוגדנים בדם ובחלב שלהן נבדקו בארבע נקודות זמן לאחר החיסון.

מהמחקר, הנמצא כעת בביקורת עמיתים, התברר כי העלייה ברמות הנוגדנים הספציפיים לחיסון מסונכרנת היטב בין הדם לחלב: העלייה המשמעותית בהן התרחשה 14 יום לאחר המנה הראשונה, והמשיכה לעלות שבעה ימים לאחר המנה השנייה. בנוסף, מצאו החוקרים כי הנוגדנים המתפתחים בחלב הם בעלי יכולת לנטרל את הנגיף, בעלי יכולת לחסום את קישור הנגיף לקולטן על גבי התא המאחסן, וחשובים למניעת תחלואה.

"סך כל הנתונים המעודדים מראים שמתן חיסון לקורונה לנשים מניקות מעודד יצירת נוגדנים חשובים בחלב האם, שעשויים לתרום להגנה על התינוק היונק", אמר ד"ר ויין.

תגיות:אוניברסיטת תל אביבבית החולים איכילובנגיף הקורונהמניקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה