חדשות בארץ

צבי יחזקאלי: "משהו מתבשל בין ישראל לסעודיה"

ברקע המתיחות הגוברת בין סעודיה ואיראן, העריך פרשן חדשות 13, צבי יחזקאלי, כי "קורה משהו אסטרטגי ביטחוני עם היבט מדיני" בין ישראל וסעודיה, וזאת על רקע רוחות הפיוס המנשבות מממשל ביידן כלפי איראן

צבי יחזקאליצבי יחזקאלי
אא

פרשן חדשות 13 לענייני המזרח התיכון, צבי יחזקאלי, התייחס היום (שלישי) למתיחות הגוברת בין סעודיה ואיראן, כשברקע מתקפות טילים יומיומיות על הממלכה הסונית והרצון המופגן של הממשל האמריקני לחזור למשא ומתן עם משטר האייתוללות בטהראן.

"משפילים את שלטון ביידן, והוא לא עושה כלום", אמר יחזקאלי בריאיון לרדיו 103FM. "האיראנים עם שני פיגועים נגד ישראלים – הפיגוע בניו דלהי והפיגוע באוניה הישראלית; חמישה פיגועים נגד מתקנים אמריקניים בעיראק; וכתישה של הסעודים על ידי החות'ים. צריכים להבין שהחל הבזאר האיראני, הבליץ שלהם. כך הם מתחילים את המשא ומתן שלהם עם ביידן".

יחזקאלי פירט על המכות שסופגת סעודיה מאיראן ומהמורדים החות'ים בתימן הנתמכים על ידה: "בשבועיים האחרונים, סעודיה מותקפת השכם והערב באופן מטורף בטילים בליסטיים, בריכוזי אוכלוסיה. הטיל האחרון היה בדהראן, ויש השערה שהוא הגיע מעיראק או מאיראן". הוא ציין, כי הפרובוקציות האלימות של החות'ים נעשות דווקא לאחר שהממשל האמריקני הוציא אותם מרשימת הטרור. לדבריו, "האמריקנים מתחננים למשא ומתן", אולם "השכונה שלנו מדברת תקופה חדשה וסדר חדש".

לדברי יחזקאלי, "יכול להיות שמתבשל משהו בין ישראל לסעודיה בימים אלו, ואני אומר את זה מידיעה של פרט או שניים. איני יודע מה, אבל קורה משהו אסטרטגי ביטחוני עם היבט מדיני שנועד להתכונן לסערה הגדולה שקוראים לה ביידן. כנראה שהם מזדרזים, כי הם מבינים שהסכנה הזו דחופה. אני לא יודע אם לפני הבחירות, אבל בהחלט משהו מתבשל".

העיתון ההודי "הינדוסטאן טיימס" דיווח אתמול, כי גורמים רשמיים בהודו הגיעו למסקנה שאיראן היא העומדת מאחורי הפיגוע שהתרחש בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי בסוף חודש ינואר. מהחקירה שניהלו הגופים ההודיים ללוחמה בטרור עלה כי המטען שהתפוצץ ב-29 בינואר לא היה מאולתר אלא הופעל בשלט רחוק. הטרוריסטים השאירו בזירה סימנים שנועדו להפנות את האצבע המאשימה לעבר ארגון דאע"ש, אולם החוקרים קבעו כי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים הוא שביצע את הפיגוע באמצעות יחידה שיעית מקומית.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים בשבוע שעבר את איראן באחריות לפיצוץ בספינה בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר בעת ששטה במפרץ עומאן. הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס לתקרית ברוח דומה: "קיבלנו תזכורת שאיראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור, מעצם העובדה שהיא פועלת כנגד מטרות אזרחיות". 

תגיות:איראןצבי יחזקאליארצות הבריתסעודיהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה