חדשות בארץ

דיווח בהודו: איראן אחראית לפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי

מהחקירה שניהלו הסוכנויות ההודיות ללוחמה בטרור עלה, כי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים הוא שעומד מאחורי הפיגוע שבוצע ליד השגרירות הישראלית בניו דלהי

תמונת סולימאני (צילום: שאטרסטוק)תמונת סולימאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

גורמים רשמיים בהודו הגיעו למסקנה, כי איראן היא העומדת מאחורי הפיגוע שהתרחש בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי בסוף חודש ינואר. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון ההודי "הינדוסטאן טיימס".

על פי הדיווח, מהחקירה שניהלו הגופים ההודיים ללוחמה בטרור עלה כי המטען שהתפוצץ ב-29 בינואר לא היה מאולתר אלא הופעל בשלט רחוק. הטרוריסטים השאירו בזירה סימנים שנועדו להפנות את האצבע המאשימה לעבר ארגון דאע"ש, אולם החוקרים קבעו כי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים הוא שביצע את הפיגוע באמצעות יחידה שיעית מקומית. החקירה, שעדיין לא הושלמה, מנוהלת על ידי סוכנויות הביון ההודיות תוך מעורבות של חוקרים מטעם המוסד הישראלי.

כזכור, המטען שלא היה גדול גרם לנזקים קלים למספר מכוניות בזירה. בהודו מעריכים, כי האיראנים לא התכוונו לבצע פיגוע עוצמתי שיגרום להרוגים בשטחה של "מדינה ידידותית", אלא לשגר מסר לישראל: "המסר היה ברור והאיום אמיתי", אמר מומחה לטרור לעיתון ההודי.

לאחר הפיגוע דיווחו כלי תקשורת מקומיים כי בזירה אותר מכתב, שנועד לשגריר ישראל בהודו, רון מלכה. כותביו הכריזו כי בכוונתם לנקום את מותם של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ואבו מהדי אל-מוהנדס, סגן מפקד מיליציית "הגיוס העממי" (אל-חשד אל-שעבי) בעיראק, שחוסלו בתחילת השנה שעברה בפעולה צבאית אמריקנית, וכן את מותו של מוחסן פח'ריזאדה, מדען הגרעין האיראני שחוסל בנובמבר האחרון על אדמת איראן.

תגיות:איראןהודופיגוע טרורכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה