חדשות בריאות

משרד הבריאות: 2,331 נדבקים חדשים אתמול, 708 חולים במצב קשה

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי מקדם ההדבקה ירד ל-0.99. ראש שירותי בריאות הציבור, ד''ר שרון אלרעי פרייס: "מצב התחלואה יחסית יציב, אם זה ימשיך כך – אין סיבה שתהיינה הגבלות בפסח. זה באמת תלוי בנו"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שני), כי אתמול אובחנו 2,331 נדבקים חדשים בקורונה. כ-65 אלף בדיקות פוענחו, ו-3.7% מתוכן היו חיוביות. מקדם ההדבקה (R) ירד ל-0.99.

מספר המאומתים מפרוץ המגפה עומד על כ-803 אלף איש. בבתי החולים מאושפזים 1,112 חולים, 708 מתוכם במצב קשה. 223 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ביממה האחרונה נפטרו 22 חולים, ומספר הנפטרים הכולל עלה ל-5,899.

אתמול חוסנו כ-103 אלף איש, קרוב ל-31 אלף מתוכם התחסנו במנה ראשונה. מתחילת מבצע החיסונים, 4,960,396 בני אדם, המהווים 53.34% מהאוכלוסיה, קיבלו את מנת החיסון הראשונה. 3,789,118 בני אדם, 40.75% מהציבור, התחסנו כבר בשתי מנות.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד''ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה הבוקר לפתיחת המשק אתמול: "אנחנו יכולים לפתוח את המשק בצורה זהירה ובטוחה, אבל צריך להבין שהחיסון הוא לא אפוד קרמי", אמרה בריאיון לגלי צה"ל. "אם לא נמשיך לשמור על מסכות וריחוק, ומקומות עם תו ירוק לא יפעלו על פי ההנחיות – אנחנו עלולים לחזור אחורה. האחריות האישית חשובה".

אלרעי פרייס ציינה, כי בשלב זה "מצב התחלואה יחסית יציב. אומנם יש עדיין אלפי מאומתים ביום, אבל מקדם ההדבקה סביב 1. אם המצב ימשיך כך – אין סיבה שתהיינה הגבלות בפסח. זה באמת תלוי בנו. את האפקט של פורים עוד לא ראינו, את האפקט של פתיחת המשק לפני שבועיים נתחיל לראות רק עכשיו. חשוב שהפתיחה הרחבה שהתחילה אתמול תהיה במגבלות של תו ירוק".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה