חדשות בארץ

שי גולדן: "מרצ, טוב מאוד אם תימחקי מהכנסת"

על רקע דבריו של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שהצדיק את החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה, מתח הסופר ואיש התקשורת שי גולדן ביקורת חריפה על מפלגת השמאל: "היא הפכה למפלגה שמסיתה בפראות נגד חרדים, ועכשיו מעודדת חקירה נגד צה"ל וחייליו ונגד מדינת ישראל"

  • כ"ד אדר התשפ"א
הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הריאיון שהעניק יו"ר מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, לחדשות 13, במהלכו הצדיק את החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה, ממשיך לעורר גלים. הסופר ואיש התקשורת, שי גולדן, הגיב על דבריו של הורוביץ בפוסט חריף בפייסבוק, בו מתח ביקורת על מפלגת השמאל והאשים אותה בשימוש ב"נשק הטבעי והמיידי והאפקטיבי ביותר: שנאה. קודם שנאה לחרדים, ועכשיו שנאה עצמית".

"הלב קצת נחמץ, באמת", פתח גולדן. "יו"ר מפלגת השמאל הציוני השנייה בכנסת פונה לבייס של הבייס במהלך נואש כדי לשרוד. מרצ, שפעם ניסתה להיות מפלגת זכויות אדם כלל אזרחית – והצליחה בתקופת אלוני ושריד לפרוץ את תקרת הזכוכית של הנישה ולחדור למיינסטרים הפוליטי – הפכה בתקופה של הורוביץ ושות' למפלגה שמסיתה בפראות נגד חרדים (מסוכן. לבריאות. הציבור) ועכשיו מעודדת חקירה נגד צה"ל וחייליו ונגד מדינת ישראל.

אני מבין את המצוקה של הורוביץ, וגם את המהלך. השמאל הישראלי מת ונגרס דק דק לתוך מטחנת רקלאביבי. לא נותר דבר. כלום. שום ערך או אידיאולוגיה או תוכנית או חזון. וכאשר הציבור מצד שמאל מתנקז לסער ולפיד ובנט מתוך תחושה שהם יקדמו את חזון רקלאביבי עבורו, מרצ נותרת ריקה וערומה ונעדרת תמיכה. היא לא תפיל את ביבי הרי. היא לא תשפיע על זהותה של שום ממשלה. היא נישה. מפלגה לא חשובה שאין לה כל זהות. וגם לא מצביעים. וכשאין לך זהות ומצביעים – פונים לנשק הטבעי והמיידי והאפקטיבי ביותר: שנאה. קודם שנאה לחרדים, ועכשיו שנאה עצמית – שנאה למדינה שלך ולחייליך".

גולדן הגדיר את עצמו בעבר כאיש הזרם המרכזי של השמאל הישראלי הציוני, והצביע למפלגת העבודה. אלא שבתקופה האחרונה הוא עבר תהליך שינוי, עד כדי כך שהצהיר כי קרוב לוודאי שבבחירות הקרובות יצביע לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"זו לא רק פשיטת רגל מוחלטת, כי אם התאבדות פוליטית", הוסיף גולדן. "מרצ מבצעת התאבדות פוליטית לנגד עינינו. בדומה לכל מחנה השמאל, גם היא מתמודדת בבחירות הנוכחיות עם ההשלכות של ההחלטה לשעבד את כל המחנה ועקרונותיו וערכיו לטובת הדחת נתניהו, בשנים האחרונות, במקום להציע אלטרנטיבה חברתית או מוסרית או אידיאולוגית. וכשאין כלום בילקוט התמרונים הפוליטיים להוציא שנאה, משתמשים בנשק השנאה והקיצוניות כדי לנסות ולעורר עוד כמה אלפי אנשי שמאל שקצת הזניחו וקצת שכחו את הלהיט המפורסם: 'הכיבוש', ו'חיילי צה"ל לדין'. אז בגדול, אם הורוביץ הולך למגפון וצועק 'חיילי צה"ל פושעים', הוא מנסה לעורר מתים מתוך השמאל משנתם. הוא מחפש ב-2021 את המצביעים של 1992. שנאמר: שיהיה בהצלחה עם זה.

מאוחר מדי, ניצן. כל המצביעים שלך הלכו למפלגות שנאה מפותחות ומבטיחות יותר. יכול להיות שהיית צריך לנסות שפה אחרת, מסלול אחר, גישה אחרת. למשל: כזאת שמקדמת שינוי ובשורה ומסר של בנייה והתחדשות במקום התחרות חסרת סיכוי באולימפיאדת השנאה שהיא מערכת הבחירות הזאת. כי אם שנאה היא הטיקט הפוליטי שלך, מרצ, אז אין לך שום זכות קיום. חד וחלק. אפילו לא אחת קטנה. וטוב מאד יהיה אם תימחקי מהכנסת.

תלונות והתבכיינויות? רק לעצמכם. אתם הבאתם את החרפה על ראשכם. עכשיו תאכלו את מה שבישלתם. אמן תהיה ממשלת ימין על מלא (ותהיה). וכנסת בלי מרצ (ותהיה). על פשעי הקמפיין הזה, והשנה הזאת בפרט, אתם מוכרחים לשלם".

תגיות:מרצשי גולדןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה