חדשות בארץ

תיקי נתניהו | נציב התלונות על התנהלות הפרקליטות: "ענן מכביד"

דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, קרא למ"מ פרקליט המדינה "להסיר העננה" הרובצת על התנהלות הפרקליטות, וזאת בעקבות התחקיר של עמית סגל בחדשות 12 שחשף חשדות לטיוח מעשים פליליים של חוקרים בתיקי ראש הממשלה

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, מתח היום (ראשון) ביקורת נוקבת על התנהלות הפרקליטות בנוגע לחקירות בתיקי נתניהו. "ענן מכביד, שראוי לפרקליטות לעשות כל אשר בידה להסירו ובהקדם", כתב במסמך פנימי.

ביקורתו של רוזן נכתבה על רקע התחקיר לפני מספר חודשים של פרשן חדשות 12, עמית סגל, שחשף כי בכירים במשטרה, בפרקליטות ובמחלקה לחקירות שוטרים טייחו לכאורה חשדות לפלילים מצדם של חוקרים בתיקי ראש הממשלה.

מהתחקיר עלה, בין השאר, החשד כי ראש המחלקה לחקירות שוטרים, קרן בר-מנחם, סירבה לבדוק תלונה אנונימית של חוקר בתיק 4000 על שימוש לכאורה שעשו החוקרים באמצעים פסולים נגד ניר חפץ, על מנת ללחוץ עליו להפוך לעד מדינה נגד ראש הממשלה. התכתבויות פנימיות הצביעו על כך, שהפרקליטות לא העבירה לצוות ההגנה של נתניהו את המידע בנושא. מפרשה אחרת עלה, כי אחד מחוקרי לה"ב 433 שהיה מעורב בתיק 2000 היה נגוע בניגוד עניינים מהותי, שעלול היה להשפיע על תוצאות החקירה. בפרקליטות התמהמהו בטיפול בתלונה, ובר-מנחם החליטה לבסוף לסגור את התיק בנושא.

רוזן כתב, כי "מצד אחד קצין משטרה בכיר וסגן מנהלת מח"ש מאשימים למעשה את מנהלת מח"ש ב'שיבוש חקירה' ומסירת שקר לנציבות. מנגד, מנהלת מח"ש טוענת, בדם לבה, כי השניים קשרו קשר פלילי והעלילו עלילה שפלה ושקרית נגדה כחלק מ'גמירת חשבונות' אישית. צד אחד מצהיר על נכונותו להיבדק בפוליגרף משטרתי, על פי שאלות שייקבעו על ידי הנציבות, ומן העבר השני מנהלת מח"ש מציינת בתגובה נימוקים נכבדים ובעלי משקל".

לדברי רוזן, "לא ניתן להותיר הדברים במקומם. הפרשות אופפות ענן מכביד, שראוי לפרקליטות לעשות כל אשר בידה להסירו ובהקדם. הלכך, המלצתי למ"מ פרקליט במדינה להיכנס לעובי הקורה ולעשות על פי מיטב שכלו וכוחו להסיר העננה לטובת מעמדה ושמה הטוב של הפרקליטות".

תגיות:ניר חפץתיקי נתניהומח"שדוד רוזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה