חדשות בארץ

כתב אישום הוגש נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה

פרטי כתב האישום נגד הצעירה הישראלית, שחצתה בתחילת החודש שעבר את הגבול לסוריה, נאסרו לפרסום. סנגוריה של הצעירה: "ברור לכל שלא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה"

מעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה (צילום: Basel Awidat/Flash90)מעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

לבית משפט השלום בנצרת הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד הצעירה הישראלית בת ה-25, שחצתה בתחילת החודש שעבר את הגבול לסוריה והוחזרה לארץ במסגרת עסקה בתיווך רוסי. פרטי כתב האישום נאסרו בשלב זה לפרסום.

עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסנגוריה הציבורית, המייצגים את הצעירה, מסרו: "בניגוד למקרי עבר בהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא כנגד צעירה ללא עבר פלילי, שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה, נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

כזכור, לאחר שהוחזקה במשך כשבועיים בסוריה, הועברה הצעירה למוסקבה, משם חזרה לארץ עם משלחת ישראלית בראשות ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. בתמורה להשבתה, החזירה ישראל לסוריה שני רועי צאן שחצו את הגבול לישראל, ובנוסף קיצרה בשלושה חודשים – באמצעות חנינה – את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת, דרוזית תושבת מג'דל שמס שהורשעה בהסתה. על פי מקורות זרים, ישראל אף הסכימה לממן רכישת מיליוני חיסוני ספוטניק רוסיים נגד קורונה עבור סוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי "אפילו חיסון ישראלי אחד לא הלך לדבר הזה. יותר מזה אני לא מוסיף, כי זו הבקשה של רוסיה ואני מכבד את זה"

מהתחקיר שנערך בצה"ל על האירוע, עלה כי הצעירה הגיעה בשעות הערב המאוחרות של ה-1 בפברואר למג'דל שמס שבמורדות החרמון. היא עברה את הכפר, טיפסה בשביל מטיילים אותו הכירה מטיולים שלה בעבר באזור, והגיעה לגדר מתריעה ישנה. לאחר שהמתינה זמן מה וראתה שהשטח פנוי, היא טיפסה על הגדר ועברה לשטח סוריה.

הגדר, שחלקים ממנה אינדיקטיביים, סיפקה התרעה אלקטרונית, אולם תצפיות שהופעלו לא זיהו כי בוצעה חצייה לשטח סוריה. כוחות שהוזנקו למקום הנגיעה גגדר פתחו בסריקות כדי לשלול חדירה לשטח ישראל, אולם גם הם לא זיהו את מעבר הצעירה לסוריה. בצה"ל הוחלט שלא לנקוט בצעדים משמעתיים, שכן למרות השגיאות שהתגלו לא אובחנה תקלה מבצעית חמורה בתפקוד הכוחות השונים.

בלבנון פורסם, כי הישראלית תועדה לפני מספר חודשים סמוך לגדר הגבול עם לבנון. התיעוד בוצע על ידי פעילי חיזבאללה באוקטובר 2020, בתקופה בה צה"ל היה בכוננות גבוהה מחשש לפיגוע נקמה של ארגון הטרור השיעי-לבנוני. כוחות הצבא שהבחינו בה הרחיקו אותה מהמקום מחשש לשלומה. על פי דיווחים נוספים, היא ניסתה בעבר לחצות את הגבול לירדן ולרצועת עזה.

תגיות:רוסיהסוריהכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה