סיפורים אישיים

10 שנים, 200 דולר, עולם שלם – והשגחה פרטית מרגשת במיוחד

"הקב"ה סובב מעטפה עולם שלם כדי שתבוא אלינו בזמן". סיפורו האישי של ר' יעקב ש' לא יותיר אתכם אדישים

  • כ"ג אדר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"היה זה יום חמישי בערב, בדרכי לערוך את הקניות לכבוד שבת, הכנסתי את הכרטיס לכספומט כדי להוציא כסף, ולהפתעתי הכרטיס נבלע. בבנק לא היתה לנו יתרת זכות, כך שלא יכולתי להוציא כסף בדלפק", מספר הרב יעקב ש' בדבריו שפורסמו בעלון 'נר לשולחן שבת'.

"הבית היה ריק ממוצרי מזון. ניסיתי לחשוב ממי אוכל לבקש הלוואה. חמותי היתה בחו"ל, אמי אלמנה וכסף אין לה. היינו חדשים בעיר בני ברק, כך שלא הכרתי אנשים שהיה לי נעים ללוות מהם. מה יהיה?! דאגתי מעט, אך היה לי ביטחון שיהיה טוב", ממשיך ר' יעקב לספר. "תמיד חונכתי לכך שבשבת שיש שפע מיוחד. גדלתי בבית עם 13 ילדים. במהלך השבוע חיינו בפשטות, אך בשבת – הבית היה כארמון, ואנחנו הרגשנו כנסיכים. היה אוכל בשפע, שתיה וממתקים. עונג שבת אמיתי. כל ילדי השכנים היו אוהבים לבוא אלינו לשחק איתנו, זה היה משתלם להם מאוד, בשבת היה שפע מיוחד של מטעמים".

"ביום שישי קמתי מוקדם והלכתי להתפלל בבית הכנסת בשכונת 'נחלת סירוקה' בעיר. אציין כי עד לאותו בוקר מעולם לא יצא לי להתפלל שם שחרית. לאחר התפילה ניגש אלי הגאון ר' אריה ד', אחד המתפללים. "האם אתה ר' יעקב …?" שאל. השבתי בחיוב, והוא המשיך ואמר: "חזרתי השבוע מארה"ב, מישהו שם שלח לך מעטפה. הנחתי אותה במשרד השכרת רכב ברחוב אלישע".

"הלכתי לשם, תוך שסקרנותי גוברת", ממשיך ר' יעקב לספר. "במעטפה היה סכום כסף יפה, 200 דולר, שהיו ממוענים עבורי. הבטתי בסקרנות מיהו השולח, וכאשר ראיתי את שמו רשום על גבי המעטפה נזכרתי. מדובר בסיפור ארוך שהתרחש 10 שנים קודם לכן. הלוויתי מאתיים דולר לבחור שהכרתי. לימים הסתבך הלה בכספים וברח לארה"ב. במשך שנים רבות היה אסור לו לחזור לארץ. במכתב שצירף לסכום הוא רשם שהוא עומד כעת לפני נישואיו וחש הרהורי תשובה. 'אני רוצה לפרוע את חובי ולהחזיר לך את הכסף', כך כתב.

"פרטתי את הכסף והלכתי למרכז קניות סמוך. מילאתי עגלה בכל טוב. הלכתי הביתה, סוחב משא כבד ולבי קל. לא חשתי בו, הלכתי כולי מתרונן, הרגשתי שמלאכים מסייעים לי. בבית העמדתי את המצרכים על השיש והתחלתי לבשל. כשאשתי חזרה מהעבודה היא היתה המומה. כשדמעות בעיניה היא שאלה אותי מהיכן כל זה. 'הייתי בטוחה שהשבת נאכל חלבי', אמרה לי בפליאה.

"באותה שבת היו לי רגשות קודש שלא היו בי מעולם. הקב"ה סובב מעטפה עולם שלם כדי שתבוא אלינו בזמן. בסעודת שבת שרתי במשך שעות זמירות בהתרוממות רוח מיוחדת", מסיים ר' יעקב את סיפור ההשגחה הפרטית האישי שלו.

מתלבשים כמו לאירוע אבל נשארים בבית - הרב יצחק פנגר במסר קצר ומרגש על השבת, מקור הברכה:

מתחזקים בתחילת הדרך - רוצים להתייעץ בטלפון, לשתף ולברר דברים חשובים שטרם קיבלתם עליהם תשובות? חייגו אלינו להידברות - 03-6106061.

רוצים להשתתף בשיעור תורה פרטי בווידיאו דרך ווטסאפשלחו אלינו הודעה למספר 052-9551569 

תגיות:סיפור אישיהשגחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה