מעניין

מצאה גוש מוזר על החוף, והתעשרה. ומה תעשה עם הכסף?

לאחרונה עלתה אישה מתאילנד לכותרות במדינתה, לאחר שהתעשרה בין לילה בזכות גוש 'מוזר' שמצאה על החוף הסמוך לביתה - ששוויו מוערך כעת במאות אלפי דולרים

אא

לאחרונה עלתה אישה מתאילנד לכותרות במדינתה, לאחר שהתעשרה בין לילה בזכות גוש 'מוזר' שמצאה על החוף הסמוך לביתה - ששוויו מוערך כעת במאות אלפי דולרים. 

האישה - סיריפורן ניאמרין שמה, מתגוררת בדרום תאלינד, באזור שנקרא נאקון סי טמרט. 

בתקשורת המקומית סיפרה ניאמרין כי הגוש המוזר העלה ריח רע שהגיע לאפה, ולכן ניגשה לבדוק אותו. "החלטתי לקחת אותו איתי הביתה, כי חשבתי שאולי אוכל למכור את זה למישהו. לא היה לי מושג מה זה ושזה שווה כל כך הרבה כסף".

אז מהו החומר המסתורי ששווה כל כך הרבה כסף? מומחים הסבירו כי לרוב מוכר החומר הזה כ'קיא של לוויתן', אולם יודעי דבר יודעים כי למעשה מדובר בענבר אפור (אמברגריס) ששוויו בתעשיות השונות, ובפרט בתעשיית הבשמים, עשוי להגיע גם למיליוני דולרים.

ככה מתעשרים ביום אחד: גוש אמברגיס בשווי 3.3 מיליון דולר

"הקיא של הלוויתן מיוצר במעיים שלו, כדי להקל על מעבר של חומרים אחרים", מסבירים המומחים שהתראיינו לכתבה, ששודרה בטלוויזיה המקומית. "הגוש שניאמרין מצאה עשוי להגיע ל-258,000 דולר".

"ברגע שאמכור את הגוש, אני רוצה להשתמש בכסף לחסד עם תושבי הסביבה. בינתיים אני שומרת אותו אצלי בבית, ואני מרגישה בת מזל שמצאתי אותו".

מעניין לציין כי זוהי אינה הפעם הראשונה שגוש מעין זה נמצא בחופי תאילנד. 

גם בנובמבר 2021 מצא דייג על אותו חוף ממש - גוש ענבר אפור כבד ויקר במיוחד, ששקל 100 ק"ג וזיכה את בעליו העניים בסכום אגדי של 3.3 מיליון דולר. 

רק לשם השוואה, הגוש שניאמרין מצאה שוקל 7 ק"ג בלבד. 

תגיות:חוףמדהיםעושרגוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה