חדשות בארץ

בית הדין בהאג: נפתח בחקירת פשעי מלחמה של ישראל

התובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, פאטו בנסודה, הודיעה כי תיפתח חקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה על ידי ישראל ביהודה ושומרון, רצועת עזה ומזרח ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "החלטה שהיא תמצית האנטישמיות ותמצית הצביעות"

בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

נתניהו, הערב

התובעת של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, פאטו בנסודה, הודיעה הערב (רביעי), כי בית הדין יפתח בחקירה רשמית שתבחן חשדות לפשעי מלחמה שבוצעו על ידי ישראל ביהודה ושומרון, רצועת עזה ומזרח ירושלים. הודעתה של בנסודה נמסרה חודש לאחר שבית הדין אישר כי בידיו הסמכות לפתוח בחקירה בנושא.

בישראל הגיבו בחריפות על החלטתה של בנסודה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מדינת ישראל נמצאת תחת התקפה הערב. בית הדין הבין-לאומי המוטה בהאג קיבל החלטה שהיא תמצית האנטישמיות ותמצית הצביעות. הוא קבע שחיילינו הגיבורים והמוסריים, שנלחמים נגד הטרוריסטים האכזריים ביותר עלי אדמות, דווקא הם פושעי מלחמה. הוא קבע שכשאנחנו בונים בית בבירתנו הנצחית ירושלים – זה פשע מלחמה".

"בית הדין, שהוקם כדי למנוע הישנות של הזוועות שהנאצים חוללו נגד העם היהודי, פונה עכשיו נגד מדינתו של העם היהודי, וכמובן לא אומר מילה נגד איראן, סוריה ומשטרי רודנות אחרים שמחוללים פשעי מלחמה אמיתיים חדשות לבקרים".

"במשך שנים פעלנו רבות מול מנהיגים וממשלות נגד הכוונה הזו", הוסיף נתניהו. "אבל כשבית הדין מוטה מראש נגד מדינת ישראל, יש רק דבר אחד שנשאר לעשות: להילחם על האמת. בכל המדינות, בכל הבמות, בכל הפורומים. להגן על כל חייל וחייל, כל מפקד ומפקד, כל אזרח ואזרח. אני מבטיח: נילחם על האמת, עד שנבטל את ההחלטה השערורייתית הזו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר אף הוא כי מדובר בהחלטה כשערורייתית: "לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו להגן על אזרחינו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך".

"אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, בשר מבשרה של המדינה שלנו, העומדים על משמר ארצם דור אחרי דור כחומה בצורה נגד מבקשי רעתנו. נעמוד אנחנו על המשמר כדי להבטיח שלא ייפגעו בעקבות ההחלטה", הצהיר ריבלין.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר, כי "החלטת התובעת לפתוח בחקירה היא מעשה של פשיטת רגל מוסרית ומשפטית. מדובר בהחלטה פוליטית של תובעת בשלהי כהונתה, וניסיון לקבוע סדרי עדיפויות למחליף שלה, שהופכים את בית הדין לכלי שרת בידי גורמים קיצוניים ונותנים רוח גבית לארגוני טרור ולגופים אנטישמיים. העובדה שארגון הטרור הרצחני חמאס מברך על ההחלטה מעידה יותר מכל על היותה חסרת כל תוקף מוסרי".

"ישראל היא מדינה דמוקרטית בעלת מערכת משפטית עצמאית ואפקטיבית, שבכלל אינה חברה בבית הדין. ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל היא חריגה מהמנדט של בית הדין, ובזבוז משאבי הקהילה הבין-לאומית על ידי מוסד מוטה שאיבד כל לגיטימציה, ופועל כגוף פוליטי ולא שיפוטי".

אשכנזי ציין, כי "החלטת התובעת רק תתרום לקיטוב בין הצדדים ומרחיקה את הדיאלוג הנחוץ ליישוב הסכסוך. מדינת ישראל תנקוט בכל צעד הנדרש להגנה על אזרחיה וחייליה מפני רדיפה משפטית. אנחנו קוראים למדינות הרואות חשיבות בשמירה על מערכת המשפט הבין-לאומית מפני פוליטיזציה לדחות את החלטת התובעת ולא לשתף איתה פעולה".

תגיות:ראובן ריבליןגבי אשכנזיבית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה