חדשות בארץ

ועדת הבחירות אסרה לשדר הופעה של נתניהו בתוכנית בידור

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, החליט כי קטע בתוכנית בידור של ערוץ 13 שצולם בהשתתפותו של ראש הממשלה נתניהו מהווה תעמולת בחירות, ואסר לשדרו. יו"ר הכנסת יריב לוין: "פוגלמן שובר שיא חדש של הטיית בחירות"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר היום (שלישי) על ערוץ רשת 13 לשדר קטע בתוכנית הבידור "סטנדאפ ניישן" בו השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו. פוגלמן קיבל את עתירתו של עורך הדין שחר בן מאיר, וקבע כי הקטע – שאמור היה להיות משודר הערב – נחשב לתעמולת בחירות.

בנימוקיו להחלטה כתב פוגלמן, כי "סאטירה, כמו דיווח חדשותי, יכול שתכלול חלקים מסוימים שעשויים להשיק לתעמולת בחירות, כדי להשיג את האפקט המבוקש. לעומת זאת, התוכנית נושא העתירה אינה סאטירית אלא בידורית באופייה, ולכן אינה נדרשת לכלול מסרי בחירות".

"המשיב (נתניהו) לא הוזמן לתוכנית כדי להגביר את הידע של הצופים על המתרחש בעולם. המשתתפים בה לא אתגרו את המשיב בשאלות על פעולותיו או על עמדותיו. בנסיבות העניין, מאחר שהקטע בהשתתפותו עשוי להשפיע על הצבעה בעיני הבוחר הסביר, והתכלית האחרת שנטענה אינה גוברת במקרה דנן על תכלית התעמולה, הקטע שלפניי נחשב לתעמולת בחירות – בניגוד, למשל, לראיונות של המשיב בתוכניות חדשות".

פוגלמן ציין כי "אכן, ההכרעה כאן היא גבולית. בנסיבות שונות במקצת ייתכן שהייתי מגיע לתוצאה שונה. אך אני, כקודמיי בתפקיד, סבור שיש לתת משקל לצורך בוודאות, במיוחד בתקופה הסמוכה לבחירות, ולכך שפרסום תעמולת בחירות אסורה אינו ניתן לריפוי בדיעבד. מסר שהועבר בניגוד לדין יצא לאוויר העולם, והבוחרים כבר נחשפו אליו. בשקלול כל הנתונים במקרה שלפניי מצאתי שהספק בסיווג תומך במסקנה שמדובר בתעמולת בחירות".

בתגובה להחלטתו של פוגלמן, נמסר מהליכוד: "אנחנו נערער על ההחלטה לצנזר את ראש הממשלה נתניהו הערב בערוץ 13. אותנו מצנזרים, בזמן שלא מצנזרים את הראיונות המלטפים של כל יתר הפוליטיקאים בתוכניות אירוח כמו אופירה וברקו או את התעמולה הפוליטית ב'ארץ נהדרת'. לא ייתכן שיהיה דין אחד לליכוד ודין אחר לכל השאר".

יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) הגיב בחריפות על ההחלטה: "אם לא די בתקשורת המוטה שמשמיצה את ראש הממשלה נתניהו ומגמדת את הישגיו באופן שיטתי, עכשיו מגיע מי שאמור לדאוג לתקינות הליכי הבחירות, כב' השופט פוגלמן, ושובר שיא חדש של הטיית בחירות".

"מבחינת כב' השופט פוגלמן, סטנדאפ המגחיך את ראש הממשלה באופן שיטתי ומוטה הוא תקין לכל אורך מערכת הבחירות, אך סטנדאפ שנותן לראש הממשלה במה חד-פעמית – הוא פסול. זוהי צנזורה אנטי-דמוקרטית ואנטי-ליכודית מבישה".

"לצערי, זוהי בדיוק אותה אובייקטיביות שבה מתנהל בית המשפט העליון גם בעניינים אחרים", הוסיף לוין. "ב-23 במרץ נצא להצביע ונביא איתנו את הקרובים ואת החברים. לא ישתיקו אותנו ולא יחליטו במקומנו. לא נוותר. ננצח".

תגיות:יריב לויןועדת הבחירות המרכזיתעוזי פוגלמןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה