חדשות בריאות

הממשלה אישרה: כיתות ז’-י’ יחזרו ללימודים ביום ראשון, המסעדות ייפתחו

שרי הממשלה אישרו, כי פעימת ההקלות השלישית בתוכנית היציאה לסגר תצא לדרך ביום ראשון כמתוכנן. במסגרת הפעימה, יחודשו הלימודים בכיתות ז'-י' וייפתחו מחדש בתי הקפה, המסעדות וחדרי האוכל במלונות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הערב (שני) פה אחד, בתום מספר שעות של דיונים, כי הפעימה השלישית בתוכנית היציאה מהסגר תחל ביום ראשון הקרוב כמתוכנן. במסגרת הפעימה, ישובו ללימודים תלמידי כיתות ז'-י' ביישובים הירוקים והצהובים, וכן ביישובים כתומים גבוליים בהם יש 70% מחוסנים.

בנוסף, המסעדות ובתי הקפה, גני האירועים וחדרי האוכל בבתי המלון, כנסים ואטרקציות ייפתחו למחוסנים ומחלימים, בהתאם לתנאי התו הירוק. ישיבה מחוץ לבתי הקפה והמסעדות תתאפשר גם למי שאינו מחוסן או מחלים, בהתאם לכללי התו הסגול. במגבלת ההתקהלות תחול הגמשה, כך שתתאפשר התכנסות של עד 20 איש בתוך מבנה ועד 50 איש בחוץ – מלבד ערים אדומות, בהן המגבלה תישאר על 10 בחוץ ו-20 בפנים.

החלטת השרים התקבלה על אף שפרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, המליץ לדחות את אישור הפעימה השלישית עד ליום רביעי כדי לקבל מידע נוסף על מצב התחלואה. אש הציג בפני השרים את הנתונים הנוכחיים, מהם עולה כי מקדם ההדבקה (R) זינק בתוך כשבוע מ-0.79 ל-1 – נתון שמשמעותו כי המגפה נמצאת שוב במצב של התפשטות. הפרויקטור ציין כי אירועי פורים יגרמו ככל הנראה לעלייה נוספת של המקדם, והמליץ שלא להקדים את יישומה של הפעימה השלישית. עם זאת, הוא הוסיף כי הנתון המשמעותי בנוגע להמשך מתווה היציאה הוא מספר החולים הקשים. לדבריו, כל עוד מספר זה לא יגיע לרמה גבוהה שעלולה לערער את יציבותה של מערכת הבריאות – ניתן להמשיך בצעדי הפתיחה של המשק.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי החל ממחר ניתן יהיה לחסן בני 16 ומעלה שנדבקו בקורונה ועברו שלושה חודשים מאז החלמתם. המחלימים יקבלו מנת חיסון אחת על פי זימון מקופות החולים.

תגיות:מסעדותמערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה