חדשות בארץ

"התערבות בוטה": סערה במערכת הפוליטית בעקבות החלטת בג"ץ

החלטת בית המשפט העליון, כי על המדינה להכיר במי שעברו בישראל גיור רפורמי או קונסרבטיבי כיהודים לעניין חוק השבות, הובילה לתגובות סוערות במערכת הפוליטית. במפלגות החרדיות הבהירו, כי יפעלו לחקיקת פסקת התגברות שתמנע את התערבות בג"ץ בסוגיה

בית המשפט העליון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בית המשפט העליון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית הגיבו הערב (שני) בסערה על פסק הדין של בג"ץ, שהורה למדינה להכיר כיהודים לעניין חוק השבות במי שבמהלך שהותם בישראל עברו גיור בקהילה רפורמית או קונסרבטיבית.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר כי "החלטת בג"ץ להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאוד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל".

מסיעת ש"ס נמסר כי "החלטת בג"ץ להכיר בגיורים הרפורמיים והקונסרבטיביים היא פגיעה אנושה בצביונה היהודי של המדינה והרס מוחלט של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה שקיים למעלה מ-70 שנה. החלטה מקוממת זו פוגעת באחדות העם ומהווה ביטוי נוסף לניתוק החמור של שופטי העליון מרוב העם בישראל, שמאמין במדינה יהודית ורוצה לשמור על היהדות על פי המסורת הנהוגה מזה אלפי שנים. ש"ס תיזום ותקדם חוק, שיבטל החלטה זו ותתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות שתמנע מבג"ץ להתערב שוב בנושא זה".

ראשי יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני ושר השיכון יעקב ליצמן, מסרו: "החלטת בג"ץ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית. במשך כל הדורות ידע עם ישראל להכיר בדתו ובאמונתו ללא זיופים וחיקויים, וכך זה יימשך גם לעתיד. יהדות התורה תדרוש את פסקת ההתגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה".

שר הדתות, הרב יעקב אביטן, הגיב: "העם היהודי לא מכיר ברפורמים ולא בגיוריהם המגוחכים. במשך אלפי שנים שמרו היהודים על יהדותם על פי ההלכה, וזה מה ששמר עליהם לאורך כל הגלויות. אבסורד לגלות שדווקא במדינת היהודים קמים שופטים ובמחי החלטה אומללה אחת שומטים את הקרקע מתחת למדינה היהודית. אבל זה לא יעזור להם. ש"ס, שמובילה את דגל המדינה היהודית, תוביל בכנסת הבאה חוק שיבטל את ההחלטה ותשאיר את הסטטוס קוו על כנו".

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), אמר כי "פרסום ההחלטה בעת הזו היא התערבות בוטה במערכת הבחירות לצורך הזנת הקמפיינים של צד מאוד מסוים במפה הפוליטית. אין פוליטיקאים גדולים יותר משופטי בג"ץ. הגיע הזמן לצמצום האקטיביזם של בית המשפט בקביעת סדר היום במדינת ישראל".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) הפנה את תגובתו לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פסיקת בית המשפט מהיום מבטלת לחלוטין את ההישג האדיר שלך בהקמת גדר ההפרדה בדרום למניעת מסתננים. מהיום כל מסתנן מסודן ואריתראה יוכל לשלם 'בקשיש' לרבאיי רפורמי בדרום תל אביב ולקבל אזרחות מכוח חוק השבות. רק קידום מיידי של חוק גיור ממלכתי שהגשתי בשליחות השר דרעי יעצור את התופעה המסוכנת הזו. גרירת הרגליים בנושא משך כל שנות כהונתך הביאה עלינו את הפסיקה הרעה הזו".

במפלגת הציונות הדתית אמרו כי "מדובר בפסיקה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בג"ץ ממשיך לרמוס ברגל גסה את זהותה היהודית של מדינת ישראל, וממשיך לפעול באופן אקטיבי ולא דמוקרטי כשלוחה של ארגוני השמאל על מנת להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

"בממשלה הבאה נהיה חייבים לבטל את הפסיקה הזו בחקיקה, שתקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים", הוסיפו בציונות הדתית. "רק ממשלת ימין שתורכב ממפלגות המחנה הלאומי תוכל לקדם חקיקה כזו, כמו גם פסקת התגברות שתמנע את המשך השתלטות בג"ץ על הזהות של מדינת ישראל. מי שחושב שניתן להניח את הערכים בצד ולהקים קואליציה עם השמאל קיבל הערב הוכחה לנזק הבלתי הפיך שהוא עלול לגרום לזהותה היהודית של מדינת ישראל".

תגיות:גיוריהדות התורהש"סבג"ץחוק השבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה