חדשות בריאות

מקדם ההדבקה עלה ל-0.99: האם ההקלות במשק ייעצרו?

על פי נתוני משרד הבריאות, 776 חולים מאושפזים במצב קשה, מתוכם 241 מונשמים. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, התריע כי העלייה במקדם ההדבקה עלולה להביא לדחיית השלב הבא במתווה היציאה מהסגר

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי מקדם ההדבקה (R) ממשיך לעלות ועומד כעת על 0.99. בחברה הערבית עלה המקדם ל-1.12, בחברה הכללית הוא עומד על 0.96 ובחברה החרדית על 0.81.

אתמול אובחנו 1,429 נדבקים חדשים בקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם בכ-25 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6%.

40,108 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 1,278 מתוכם מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 776 חולים מוגדר קשה, ביניהם 241 מונשמים. בשתי היממות האחרונות נפטרו 42 חולים נוספים, ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-5,738.

עוד עולה מהנתונים, כי קרוב ל-4.69 מיליון בני אדם – 50.4% אחוז מהאוכלוסייה – קיבלו את החיסון הראשון נגד הנגיף. כ-3.32 מיליון מתוכם, המהווים 35.71% מהציבור, קיבלו כבר את שתי המנות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר, כי למרות נתוני ההתחסנות הגבוהים "זה לא מספיק למציאות של הפרות, מפגשים ומסיבות. חייבים להתאפק. אנחנו יכולים להיות בסוף המאבק".

ברקע העלייה במקדם ההדבקה וההתקהלויות ההמוניות שנרשמו בסוף השבוע במקומות שונים ברחבי הארץ, במשרד הבריאות שוקלים לדרוש את עצירת השלב הבא במתווה היציאה מהסגר. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע הבוקר דאגה מהעלייה הצפויה בתחלואה בעוד שבועיים בשל הפרת הנחיות הקורונה: "היה מאוד קשה לראות את המראות, זה ישפיע על היכולת שלנו לפתוח את המשק", אמר לכאן ב'.

"אנחנו נמצאים בנקודה שברירית", הוסיף אש. "אם מקדם ההדבקה יעלה יותר גבוה, יהיו לנו מחשבות האם אפשר לפתוח את הפעימה השלישית או לא, האם צריך לחזור אחורה. המסיבות האלה רק יוסיפו לכך, ויקשו עלינו בפתיחת המשק".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה