חדשות בריאות

פורים בצל הקורונה: החל העוצר הלילי

העוצר נכנס לתוקף בשעה 20:30 ויסתיים בשעה 5:00 לפנות בוקר. עוצר לילי דומה יוטל גם מחר בערב ובלילה שבין שבת לראשון. כל הפרטים על ההגבלות

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

העוצר הלילי עליו החליטה הממשלה נכנס הערב (חמישי) בשעה 20:30 לתוקף, וזאת בניסיון למנוע את ההתקהלויות במהלך חג הפורים. העוצר יסתיים בשעה 5:00 לפנות בוקר, ויימשך במתכונת שעות דומה גם מחר בערב ובלילה שבין שבת לראשון.

בשעות העוצר חל איסור על יציאה ממקום המגורים למרחק של יותר מ-1,000 מטרים ואסור לשהות בבית של אדם אחר. בנוסף, נאסרת פתיחתם של בתי עסק, למעט עסקים חיוניים. הקנס על הפרת הסגר או שהייה בבית של אדם אחר הוא 500 שקלים.

במשרד הבריאות הבהירו, כי האיסור על התקהלויות נותר בתוקף במשך כל שעות היממה, ואין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות – 10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח. כמו כן, אסור לקיים תהלוכות עדלאידע, מופעים וכינוסים.

במסגרת ההגבלות, התחבורה הציבורית תפעל במהלך ימי החג במתכונת מצומצמת. הקווים הבינעירוניים הפסיקו הערב ב-20:00 את פעילותם, והתחבורה הציבורית העירונית פועלת בתפוסה של 75%. תחנות רכבת ישראל נסגרו הערב, וייפתחו מחדש ביום ראשון בבוקר.

מחר תפעל התחבורה הציבורית, העירונית והבינעירונית, במתכונת רגילה ובתפוסה מצומצמת של 75%. במוצאי שבת תפעל התחבורה הציבורית העירונית כסדרה, ללא פעילות של התחבורה הציבורית הבינעירונית. ביום ראשון התחבורה הציבורית, העירונית והבינעירונית, תפעל במתכונת רגילה ובתפוסה של 75% ברחבי הארץ. מסתמן, כי הממשלה תחליט להשבית את התחבורה הבין-עירונית לירושלים וממנה במוצאי שבת וביום ראשון.

המשטרה הודיעה על הגברה משמעותית של פעולות הפיקוח והאכיפה, על מנת לאכוף את התקנות וההגבלות השונות. שוטרי אגף התנועה פרסו הערב 24 מחסומים ברחבי הארץ, ויעשו זאת גם בשני הלילות הבאים. המחסומים, הממוקמים בצירים הבין-עירוניים המובילים לערים, יפעלו בין השעה 20:00 בערב ועד לשעות הבוקר בכל יום. במקביל למחסומים, יפעלו במהלך שעות העוצר מאות ניידות ושוטרים, שיקימו מחסומים מדלגים ויבצעו סריקות ברחבי הארץ.

פריסת המחסומים (משטרת ישראל)פריסת המחסומים (משטרת ישראל)

תגיות:תחבורה ציבוריתנגיף הקורונהעוצר לילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה