חדשות בריאות

בשבוע הבא: פיילוט צמידים דיגיטליים לחוזרים מחו"ל

ועדת החוקה אישרה את חידוש חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יעקב אשר, ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על התחלת פיילוט לצמידים דיגיטליים שיאפשרו פיקוח על בידוד ביתי של החוזרים מחו"ל, כשבמקביל תקודם חקיקה בנושא

פינוי מנתב"ג למלוניות הבידוד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פינוי מנתב"ג למלוניות הבידוד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את בקשת הממשלה להחזיר את חובת הבידוד במלוניות לשבים לישראל מכל המדינות. חובת הבידוד פקעה בלילה שבין שני לשלישי, וחידושה התאפשר לאחר שיו"ר הוועדה, חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), הגיע לסיכום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על פתיחת פיילוט ראשוני לצמיד דיגיטלי שיאפשר פיקוח על בידוד ביתי של החוזרים מחו"ל.

ההכרזה על חובת הבידוד תהיה בתוקף עד יום שלישי הבא. במקביל, יוחל בהליך מזורז לקידום חקיקה שתאפשר את הרחבת הפיילוט וקידום תוכניות נוספות לאכיפת בידוד ביתי.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, הציג בוועדה טיוטה ראשונה של החקיקה, שצפויה להגיע לאישור הממשלה בתחילת השבוע הקרוב. במקביל, יחל הפיילוט לצמיד המעקב הדיגיטלי, שיינתן בשלב הראשון ל-100 אנשים.

"לצערי ראינו שבידודי הבית לא נאכפים, זה לא עובד", אמר קיש. "לפי מודל המלונית שאנחנו מכוונים אליו, כל מי שחייב בידוד עושה בדיקה בשדה התעופה, הולך למלונית ומחכה לבדיקה בבידוד. אם יקבל תשובה שלילית – יוכל ללכת לביתו למנגנון איכון דיגיטלי מבחירה. מי שמאומת נשאר במלונית".

קיש ציין, כי החקיקה בנוגע לצמיד הדיגיטלי תכלול התייחסות ל"מנגנון מעקב כמו מצלמות מהירות בכבישים. אפשר יהיה לערער, אבל אדם שהולך לבית יודע שאם הפר בידוד זה כמו לעבור באור אדום או להפר מהירות מותרת. השינוי הוא בתפיסה האזרחית חברתית. יהיו נסיעות חופשה ועסקים לחו"ל, אבל מי שחייב בידוד ילך למלונית ואז לבידוד ביתי של איכון דיגיטלי אם התשובה שלילית. זה מהלך מחויב המציאות".

תגיות:בידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה