חדשות בריאות

ישראל החליטה להעביר "כמות סמלית" של חיסונים לרשות הפלסטינית ולמדינות נוספות

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש", ועל כן הוחלט להעביר "כמות סמלית" של חיסונים לצוותי רפואה ברשות הפלסטינית ולמספר מדינות נוספות בעולם שפנו בבקשה לסיוע

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ישראל החליטה להעביר כמות סמלית של חיסונים למספר מדינות בעולם ולרשות הפלסטינית, כך הודיעה בצהריים (שלישי) לשכת ראש הממשלה. על פי הדיווח בכאן חדשות וב-ynet, המדינות בהן מדובר הינן הונדורס, צ'כיה, גואטמלה והונגריה.

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, "לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסייה, התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לישראל לקבלת סיוע באספקת חיסונים".

עוד נכתב בהודעה, כי "ישראל אינה מייצרת חיסונים בעצמה, והיא הודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו על ידי ישראל מיועדות לחיסון אוכלוסייתה, ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים. עם זאת, במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש, ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשתתף הבוקר בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור וחבריו שנפלו בקרב על הגנת תל חי, הבהיר כי בניגוד לפרסומים שונים לא יהיה מחסור בחיסונים של חברת פייזר: "שוחחתי אתמול בערב עם ידידי, מנכ"ל פייזר אלברט בורלה, וסיכמנו שיהיה רצף אספקה של חיסוני פייזר ללא שום מחסור וללא שום הפסקה. גם ממודרנה אנחנו מקבלים עוד ועוד חיסונים".

על פי נתוני משרד הבריאות, כ-4,456,000 איש – כ-48% מהאוכלוסייה – חוסנו עד כה בחיסון ראשון. כ-3,076,000 מתוכם, המהווים כ-33% מהציבור, קיבלו גם את המנה השנייה.

תגיות:חיסוןהרשות הפלסטיניתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה