חדשות בארץ

בלינקן לאשכנזי: "פתרון שתי המדינות – הדרך הטובה ביותר להבטחת עתיד ישראל"

בשיחה עם שר החוץ אשכנזי, אמר מזכיר המדינה האמריקני כי פתרון שתי המדינות הוא "הדרך הטובה ביותר להבטחת עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, החיה בשלום לצד מדינה פלסטינית דמוקרטית ובת קיימא"

בלינקן (תמונה: שאטרסטוק)בלינקן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, שוחח אמש (שני) עם שר החוץ גבי אשכנזי הישראלי. במהלך השיחה הבהיר בלינקן, כי ממשל ביידן סבור שפתרון שתי המדינות הוא "הדרך הטובה ביותר להבטחת עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, החיה בשלום לצד מדינה פלסטינית דמוקרטית ובת קיימא".

לאחר שיחת הטלפון כתב בלינקן בטוויטר כי היא עסקה בשותפות בין שתי המדינות, באתגרים האזוריים ובמאמציה של ישראל להיאבק במגפת הקורונה. הוא הדגיש את מחויבותה הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחונה של ישראל.

בריאיון שהעניק ל-CNN לפני כשבועיים הביע בלינקן את תמיכת הממשל בפתרון שתי המדינות, אולם הוסיף: "האמת היא שאנחנו רחוקים מלראות פריצת דרך ויישוב סופי של הבעיות בין ישראל לפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית. בתור התחלה, אנחנו פועלים לוודא שאף צד לא נוקט בפעולות חד-צדדיות שהופכות את הסיכויים לנוע לעבר שלום והסכם למאתגרים עוד יותר. אני מקווה שנראה את שני הצדדים נוקטים בצעדים שמייצרים סביבה טובה יותר לקיום משא ומתן".

במהלך הריאיון סירב הבכיר האמריקני להצהיר כי ממשל ביידן מכיר בריבונותה של ישראל ברמת הגולן, והביע את הסתייגותו מההכרה של ממשל טראמפ בריבונות הישראלית על האזור. "אם שמים בצד את העניין החוקי – כעניין מעשי, רמת הגולן חשובה מאוד לביטחונה של ישראל כל עוד אסד נמצא בשלטון בסוריה, כל עוד איראן נוכחת בסוריה", אמר. "המיליציות הנתמכות על ידה וממשל אסד עצמו מהווים איום ביטחוני על ישראל, וכעניין מעשי השליטה בגולן במצב זה חשובה מאוד לביטחון ישראל. שאלות משפטיות הן משהו אחר. לאורך הזמן, אם המצב בסוריה ישתנה, זה משהו שנבחן - אבל כרגע אנחנו לא קרובים לכך".

בתגובה לדבריו של בלינקן, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "רמת הגולן הייתה ותישאר חלק ממדינת ישראל. עם הסדר, בלי הסדר – אנחנו לא יורדים מהגולן, הוא יישאר חלק ריבוני של מדינת ישראל".

תגיות:אנתוני בלינקןגבי אשכנזיארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה