חדשות בארץ

שלב ההוכחות במשפט נתניהו יתחיל לאחר הבחירות

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים דחו את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את כתב האישום נגדו, אולם מתחו ביקורת על התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. שלב ההוכחות במשפט יתחיל ב-5 באפריל, והדיונים יתקיימו שלוש פעמים בשבוע

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע הערב (שני), כי שלב שמיעת ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחיל ב-5 באפריל, כשבועיים לאחר הבחירות. הדיונים יתנהלו שלוש פעמים פעמים בשבוע – בימים שני, שלישי ורביעי.

הרכב השופטים בראשותה של השופטת רבקה פרידמן-פלדמן דחה את בקשת צוות ההגנה של ראש הממשלה לבטל את כתב האישום נגדו. הסנגורים טענו כי לא ניתנו אישורים בכתב של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתיחה בחקירה פלילית נגד נתניהו, וזאת בניגוד לחוק יסוד הממשלה. בהחלטת השופטים נכתב, כי "לאחר עיון ובחינת טענות הצדדים הגענו לכלל מסקנה כי לא קמה עילה מבוררת לביטול כתב האישום בתיקים 1000 ו-4000".

השופטים מתחו ביקורת על מנדלבליט וקבעו כי "נפל פגם" בהתנהלותו, שכן כרשות מנהלית היה עליו "ליתן הסכמה לפתיחה בחקירה על דרך של מתן אישור מפורש ובכתב, ומשלא נעשה כן, יש להצר על כך ולקוות כי מקרים דומים לאלה לא יישנו". עם זאת, הם הבהירו כי מדובר ב"פגם פרוצדורלי שאיננו יורד לשורשו של עניין".

עוד הוסיפו השופטים, כי "לא נמצאה עילה מבוררת לביסוס הטענה לביטול כתב האישום ולפסילת ראיות בשלב המקדמי של הדיון. עם זאת, בסיום ההליך נשקול אם קיימת הצדקה בנסיבות המקרה לפסול, מחמת היעדר קבילות, ראיות בתיקים 1000 ו-4000, ככל שייקבע כי פעולות חקירה בוצעו טרם מתן הסכמת היועץ, כפי שתועדה במסמכים או על פי חומרי חקירה אחרים".

תגיות:תיק 4000תיק 1000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה