חדשות בארץ

תחקיר צה"ל: הצעירה טיפסה על הגדר וחצתה לסוריה

ממסקנות התחקיר, שבדק כיצד הצעירה הישראלית חצתה לסוריה, עולה כי היא טיפסה על גדר ישנה שסיפקה התרעה, אולם התצפיות והכוחות שהוזנקו למקום לא זיהו את החצייה

מעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה (צילום: Basel Awidat/Flash90)מעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

צה"ל התיר הערב (שני) לפרסום פרטים מהתחקיר, שבדק כיצד הצעירה הישראלית שהוחזרה בסוף השבוע מסוריה הצליחה לחצות את הגבול.

התחקיר, שנערך בעוצבת הבשן, הוצג בפני מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם. ממסקנותיו עולה, כי הצעירה הגיעה בשעות הערב המאוחרות של ה-1 בפברואר למג'דל שמס שבמורדות החרמון. היא עברה את הכפר, טיפסה בשביל מטיילים אותו הכירה מטיולים שלה בעבר באזור, והגיעה לגדר מתריעה ישנה. לאחר שהמתינה זמן מה וראתה שהשטח פנוי, היא טיפסה על הגדר ועברה לשטח סוריה.

הגדר, שחלקים ממנה אינדיקטיביים, סיפקה התרעה אלקטרונית, אולם תצפיות שהופעלו לא זיהו כי בוצעה חצייה לשטח סוריה. כוחות שהוזנקו למקום הנגיעה גגדר פתחו בסריקות כדי לשלול חדירה לשטח ישראל, אולם גם הם לא זיהו את מעבר הצעירה לסוריה. בצה"ל הוחלט שלא לנקוט בצעדים משמעתיים, שכן למרות השגיאות שהתגלו לא אובחנה תקלה מבצעית חמורה בתפקוד הכוחות השונים.

אתמול פורסם בלבנון, כי האזרחית הישראלית תועדה לפני מספר חודשים סמוך לגדר הגבול עם לבנון. התיעוד בוצע על ידי פעילי חיזבאללה באוקטובר 2020, בתקופה בה צה"ל היה בכוננות גבוהה מחשש לפיגוע נקמה של ארגון הטרור השיעי-לבנוני. כוחות הצבא שהבחינו בה הרחיקו אותה מהמקום מחשש לשלומה. על פי דיווחים נוספים, היא ניסתה בעבר לחצות את הגבול לירדן ולרצועת עזה.

בתקשורת האמריקנית דווח בסוף השבוע, כי במסגרת העסקה להחזרתה של הצעירה הסכימה ישראל לממן רכישת מיליוני חיסוני ספוטניק רוסיים נגד קורונה עבור סוריה. מקורות רשמיים בסוריה הכחישו את הידיעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי "אפילו חיסון ישראלי אחד לא הלך לדבר הזה. יותר מזה אני לא מוסיף, כי זו הבקשה של רוסיה ואני מכבד את זה". על פי הפרטים שהותרו לפרסום, בתמורה להשבתה של האזרחית, הוחזרו לסוריה שני רועי צאן שחצו את הגבול לישראל. בנוסף, קיצרה ישראל בשלושה חודשים – באמצעות חנינה – את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת, דרוזית תושבת מג'דל שמס שהורשעה בהסתה.

תגיות:סוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה