חדשות בריאות

ביקורת על מרד הערים הגדולות: "חוסר אחריות משווע"

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, תקף את הודעת פורום 15 ראשי הערים הגדולות על כוונתו לחדש ביום רביעי את הלימודים בכיתות ז'-י': "מקווה שמנהלי בתי הספר ינהגו באחריות". יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "חוסר אחריות משווע של ראשי הערים"

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, מתח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על הודעת פורום ה-15, בו חברים ראשי הערים הגדולות בישראל, כי בכוונתו לחדש ביום רביעי את הלימודים בכיתות ז'-י', וזאת בניגוד להחלטת הממשלה. "זה מהלך מתריס שלא עומד מאחוריו שום דבר חוץ מרצון פרסום", אמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב'. "בעוד שבועיים אנחנו פותחים את מערכת החינוך, שרובה כבר פועלת. עוד שבועיים זה הקושי הגדול?".

"מה מהות האמירה של ראשי הערים 'אנחנו נגבה את מנהלי בתי הספר שיפתחו?', הם ישלמו להם את הקנסות?", הוסיף אוחנה. "אני מקווה שהמנהלים ינהגו באחריות המתבקשת מתפקידם, לא יסכנו את התלמידים והמורים, וגם לא ילמדו ויחנכו אותם שזה נכון להפר את החוק".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התבטא גם הוא נגד הודעת פורום ה-15: "אני מציע שאף אחד לא יקח את החוק לידיים, ודאי לא נבחרי ציבור", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "אני רוצה לקוות שזה רק ניסיונות ליצור לחץ. אותי מעניינת בריאות הציבור. למיטב הבנתי, הם לא פרופסורים לאפידמיולוגיה. אף אחד לא נתן להם זכות לסכן את התושבים שלהם".   

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הביע התנגדות תקיפה למהלך הפתיחה החד-צדדי של פורום ה-15: "זהו חוסר אחריות משווע של ראשי הערים, אשר החליטו לקחת את החוק לידיים ולגרור את המורים והמנהלים לעבור על החוק", הצהיר. "לא אותם ראשי הערים ולא המנהלים יש להם את הידע בתחום הרפואי והאפידמיולוגי. מי שצריך לקבוע בתחום זה הוא אך ורק משרד הבריאות והמומחים שלו. אם יקרה אסון ותלמיד או מורה ייפגעו חלילה וחס, אני לא רואה איזה אחריות ייקח על עצמו מי מראשי הערים האלה. לא אתן לסכן שום מורה, מנהל או תלמיד".

בהסתדרות המורים דחו כבר אמש את הודעת פורום ה-15, והבהירו כי רק למשרד החינוך הסמכות להחליט על פתיחתם או סגירתם של משרד החינוך. סגנית מזכ"לית ההסתדרות, עדנה דוד, קראה הבוקר ברדיו 103fm לכיבוד החלטות הממשלה: "אין סמכות לראשי ערים כלפי אנשי החינוך בחטיבות הביניים אותם אנחנו מייצגים, מאחר והם עובדי מדינה המעסיק שלהם הוא משרד החינוך. משרד הבריאות קבע באילו תנאים ניתן לחזור או לא לחזור, על פי זה משרד החינוך בנה את המתווים ואנחנו אומרים שצריך לכבד באופן האחראי ביותר את המתווים של משרד הבריאות ומשרד החינוך".

פורום ה-15 כולל את תל אביב, חיפה, ראשון לציון, אשדוד, פתח תקווה, באר שבע, נתניה, חולון, רמת גן, רחובות, הרצליה, כפר סבא, חדרה, רעננה וגבעתיים. ראש העיר רחובות, רחמים מלול, הודיע הבוקר כי לא יצטרף לעמיתיו לפורום: "אנחנו מאוד רוצים לחזור לשגרת לימודים מלאה, אולם ברחובות יחזרו ללימודים רק בהתאם להחלטות הממשלה ומשרד החינוך".

"חזרה ללימודים בניגוד לחוק ולהחלטת השלטון המרכזי לא מקובלת עליי, וגם בדיון ראשי הרשויות התנגדתי לה", טען מלול בהודעתו. "ריח פוליטי של בחירות נודף ממנה. אנו עוסקים בחינוך, ואסור לנו כראשי רשויות לפעול בניגוד להחלטות השלטון המרכזי".

מנגד, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר לכאן ב': "אנחנו לא יכולים לחכות עוד, הילדים שלנו אינם הפקר. אם אפשר להכניס לקניון 2,500 איש, אין שום מניעה להכניס עשרה ילדים לכיתה. אנחנו, ראשי הרשויות, מנהלים לבד את המשבר כבר שנה שלמה. אנחנו מספיק זהירים. מסתבר שהקניונים יותר חשובים מהתלמידים. התלמידים נמצאים במצב רגשי נפשי קשה מאוד, והגיע הזמן להחזיר אותם ללימודים".

ראש העיר תל אביב יפו, רון חולדאי, העומד בראש פורום ה-15, כתב אמש בטוויטר: "לא מוכנים להמתין יותר לממשלה. הודעתי הערב למנהלים כי אגבה כל אחת ואחד מהם שיחליט להחזיר את תלמידי כיתות ז'-י' כבר ביום רביעי. ראשי 15 הערים העצמאיות בישראל ואני מרגישים חובה לשים סוף לקבלת ההחלטות ההרסנית של הממשלה ולתת תקווה לילדים ולהוריהם. איננו כופים את החלטותינו, אך ניתן גיבוי ותמיכה מלאים למנהלות ומנהלי בתי הספר שיאמצו את המתווה".

תגיות:מערכת החינוךאמיר אוחנהנגיף הקורונהפורום ה-15

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה