חדשות בריאות

תלמידי כיתות ז’-י’ לא יחזרו ללימודים ביום ראשון

בתום דיון שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרי הבריאות, החינוך והביטחון, נקבע כי כיתות ז'-י' לא יחזרו ללימודים: "הוחלט בשלב הזה לאמץ גישה זהירה ולהיצמד לתוכנית היציאה של משרד הבריאות"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

בתום דיון שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרי הבריאות, החינוך והביטחון, הוחלט הערב (חמישי) כי כיתות ז'-י' לא יחזרו ביום ראשון הקרוב ללימודים.

במהלך הדיון הציגו בכירי משרד הבריאות את עמדתם, כי אין לשנות את ההחלטה שהתקבלה בקבינט הקורונה לפיה תלמידי כיתות ז'-י' ימשיכו בלמידה מרחוק במשך שבועיים נוספים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהם לבדוק מדוע הוחלט בבריטניה על סגירת מערכת החינוך עד חודש אפריל, ולחזור עם תשובות.

"לאור הפתיחה הרחבה יחסית של המשק שעלולה להביא לעלייה בתחלואה, ולנוכח החששות באשר להשפעת המוטציה הבריטית והדבקה מוגברת של ילדים ונוער שאינם מחוסנים, הוחלט בשלב הזה לאמץ גישה זהירה ולהיצמד לתוכנית היציאה של משרד הבריאות", כך נמסר מלשכת ראש הממשלה בתום הדיון.

כזכור, קבינט הקורונה החליט ביום שני כי הפעימה השנייה במתווה היציאה מהסגר תוקדם ביומיים ותיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב. במסגרת פעימה זו, אושרו הקלות במסחר ובתרבות, ונקבע כי תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב יחזרו ללימודים ברשויות ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות.

משרד הבריאות עדכן היום את ציוני הרמזור, לצורך קביעת הרשויות השונות בהן יחזרו ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר ללימודים ביום ראשון הקרוב, כאמור למעט כיתות ז'-י'. על רקע השיפור במגמות התחלואה, בוצעו שינויים בהגדרות הרמזור, על מנת להגדיל את מספר היישובים בהם יחזרו ללמידה פרונטלית במוסדות החינוך. בין היתר הוחלט, כי ציון הרף לערים כתומות גבוליות יעמוד על 7 ומטה. רף ההתחסנות הנדרש ביישובים אלו ימשיך להיות 70% בקרב בני 50 ומעלה שעבר שבוע מאז קיבלו את החיסון השני. עוד נקבע, כי בחישוב שיעור ההתחסנות יבוצע ניכוי של המחלימים.

במשרד הבריאות הבהירו כי מדובר בשינויים חד-פעמיים, וכי החל מהשבוע הבא הכוונה היא לחזור לרמזור הרגיל, שיחושב פעם בשבוע ביום רביעי ויקבע את פתיחת החינוך למשך שבוע קדימה. עדכון הרמזור טעון את אישור קבינט הקורונה.

מוקדם יותר היום, פרסם משרד החינוך את ההנחיות לעריכת אירועי פורים במוסדות החינוך בשבוע הבא. על פי המתווה, במוסדות החינוך שיכולים לקיים למידה פיזית בכיתות, האירועים יתקיימו בקבוצה הקבועה ועם הצוות הקבוע בבית הספר או בגן הילדים. ברשויות בהן הלמידה מתקיימת מרחוק בלבד, ניתן יהיה לערוך את האירועים בשטח פתוח בקבוצות קבועות של עד 20 משתתפים לכל היותר, כולל אנשי צוות. קבוצת התלמידים הקבועה תיפגש עם איש צוות קבוע אחד בכל המפגשים, בעוד איש הצוות החינוכי יוכל לעבור בין ארבע קבוצות תלמידים קבועות. ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים מוחרגים ניתן יהיה לקיים מפגשים במסגרת הקבוצה הקבועה לפי המתווה המותר בהתאם לשכבות הגיל – גני ילדים, כיתות א'-ו' וי''א-י''ב.

עוד נקבע, כי התלמידים יוכלו  להביא משלוחי מנות, אך באריזה סגורה, והם יחלקו אותם רק בסוף יום הלימודים. עם זאת, חל איסור להקים דוכנים ולערוך תהלוכות, מצעדים, מסיבות (עדלאידע, הפנינג) וריקודים המייצרים התקהלות.

במשרד החינוך ציינו, כי לבישת תחפושת אינה פוטרת מהחובה לעטות מסכה על הפה והאף. עם זאת, הודגש כי יש לנקוט במשנה זהירות בעטיית מסכה מתחת לתחפושת, במיוחד בגילאי הגן, ולאפשר לילדים להסיר את המסכות מהפנים באופן בטוח ונוח על מנת למנוע מחנק.

בהתאם להנחיות הקורונה, לא תותר כניסתו של מפעיל חיצוני לשטח בית הספר או אל הגן, אלא אם מדובר במפעיל הקבוע של הקבוצה בחינוך היסודי או החינוך המיוחד. הורים לא יורשו להיכנס לשטח המוסד החינוכי, וכן לא יוכלו להשתתף במפגשים בשטחים הפתוחים ובחצרות במסגרת החינוכית.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה