חדשות בריאות

עם משלוחי מנות, ללא מסיבות וללא הורים: כך יחגגו את פורים במערכת החינוך

משרד החינוך פרסם את המתווה שגיבש לעריכת אירועי פורים במוסדות החינוך בצל מגפת הקורונה. כל הפרטים

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד החינוך פרסם הבוקר (חמישי) את ההנחיות לעריכת אירועי פורים במוסדות החינוך בשבוע הבא.

על פי המתווה המיוחד, במוסדות החינוך שיכולים לקיים למידה פיזית בכיתות, האירועים יתקיימו בקבוצה הקבועה ועם הצוות הקבוע בבית הספר או בגן הילדים. ברשויות בהן הלמידה מתקיימת מרחוק בלבד, ניתן יהיה לערוך את האירועים בשטח פתוח בקבוצות קבועות של עד 20 משתתפים לכל היותר, כולל אנשי צוות. קבוצת התלמידים הקבועה תיפגש עם איש צוות קבוע אחד בכל המפגשים, בעוד איש הצוות החינוכי יוכל לעבור בין ארבע קבוצות תלמידים קבועות. ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים מוחרגים ניתן יהיה לקיים מפגשים במסגרת הקבוצה הקבועה לפי המתווה המותר בהתאם לשכבות הגיל – גני ילדים, כיתות א'-ו' וי''א-י''ב.

עוד נקבע, כי התלמידים יוכלו  להביא משלוחי מנות, אך באריזה סגורה, והם יחלקו אותם רק בסוף יום הלימודים. עם זאת, חל איסור להקים דוכנים ולערוך תהלוכות, מצעדים, מסיבות (עדלאידע, הפנינג) וריקודים המייצרים התקהלות.

במשרד החינוך ציינו, כי לבישת תחפושת אינה פוטרת מהחובה לעטות מסכה על הפה והאף. עם זאת, הודגש כי יש לנקוט במשנה זהירות בעטיית מסכה מתחת לתחפושת, במיוחד בגילאי הגן, ולאפשר לילדים להסיר את המסכות מהפנים באופן בטוח ונוח על מנת למנוע מחנק.

בהתאם להנחיות הקורונה, לא תותר כניסתו של מפעיל חיצוני לשטח בית הספר או אל הגן, אלא אם מדובר במפעיל הקבוע של הקבוצה בחינוך היסודי או החינוך המיוחד. הורים לא יורשו להיכנס לשטח המוסד החינוכי, וכן לא יוכלו להשתתף במפגשים בשטחים הפתוחים ובחצרות במסגרת החינוכית.

לקראת הפעימה השנייה של היציאה מהסגר, שתיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, פרסם אתמול משרד החינוך את מתווה הלמידה בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, שישובו למוסדות החינוך ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים-מוחרגים. בכיתות ה'-ו', הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות שלושה ימים בשבוע. בשאר הימים ילמדו התלמידים מרחוק. תלמידי כיתות י"א-י"ב ילמדו אף הם בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. לתלמידים יתאפשר לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר, ואילו המורים יוכלו לעבור בין ארבע קבוצות. 

ביישובים אדומים וכתומים, שאינם יכולים לחזור למוסדות החינוך בשל רמת התחלואה, יימשכו הלימודים במתכונת של למידה מרחוק. תלמידי כיתות י"א-י"ב יוכלו להגיע לבתי הספר רק לצורך בחינות מתכונת ובגרויות. פעילות בשטח פתוח תותר בכל רחבי הארץ – עד 20 משתתפים.

תגיות:פוריםמערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה