חדשות בריאות

מחריד: פחד להתחסן, החליט לחכות, נדבק בנגיף - ונפטר

"אז למה בעצם אנשים עומדים מהצד וחוששים להתחסן? יש סיבות רבות לכך. לפעמים זאת עצלות, חוסר זמן, חוסר עניין, ועוד"

  • ה' אדר התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"בימים האחרונים התחלנו לראות את הנזק האדיר שגורמים הקמפיינים השקריים והמרושעים שגרמו לרבים לחשוש מפני החיסון לקורונה", כותב הרב יעקב לוסטיגמן בטורו באתר 'דרשו'.

"כאן נפטר אדם מבוגר, שם נפטר אדם צעיר, אנשים נפטרים לאחר שחלו, וזאת למרות שכשהם נדבקו בנגיף היה זה לאחר שכבר חלפו שבועות ארוכים מאז תחילת מבצע החיסונים בארץ, והם יכלו בקלות להתחסן בשתי מנות חיסון, ואפילו לעבור עוד שבוע ויותר לפני שהנגיף פגע בהם", ממשיך לוסטיגמן בכאב, ומצטט אבל שסיפר בימי השבעה על אביו, כי אביו המנוח קיבל הזמנה להתחסן, אך פחד.

"אבא שלי קיבל הזמנה להתחסן", מספר הבן בכאב. "הוא פחד להתחסן כי ברחוב היו מודעות שאיימו עליו שהחיסון יהרוג אותו. עברו שבועות ארוכים שבמהלכם הוא התלבט וחיכה לראות איך ישפיע החיסון על אחרים, ובינתיים הוא נדבק בעצמו ונפטר…".

"סיפורים כאלו נשמעים פה ושם, וההרגשה היא שהם הולכים ומתרבים. כיום, חלק מהנפטרים נדבקו עוד לפני שמבצע החיסונים יצא לדרך, אחרים היו צעירים ועדיין לא יכלו להתחסן כי באותה העת החיסונים הוגבלו לבני 60 ומעלה. הצד השווה שבהם שהם איחרו את החיסון, ובחלק מהמקרים, לא היתה לכך סיבה של ממש.

"מצד שני, ככל שחולפים הימים אנחנו גם רואים שהם לא גרמו שום נזק. איימו עלינו שאנשים ימותו כמו זבובים, שהם יסבלו מתופעות לוואי חמורות. בחסדי שמים תופעות הלוואי הן מעטות וברוב המוחלט של המקרים הן חולפות כעבור זמן מה.

"אז למה בעצם אנשים עומדים מהצד וחוששים להתחסן?", שואל לוסטיגמן ומשיב: "יש סיבות רבות לכך. לפעמים זאת עצלות, חוסר זמן, חוסר עניין, אנשים שהחלימו מקורונה אבל לא נבדקו כשהיו חולים ולכן אינם רשומים כמחלימים, ועוד.

"אבל יש גם את החוששים, המהססים, אלו שנפלו קרבן לתעמולה שקרית וזדונית של אינשי דלא מעלי שהצליחו להפחיד רבים אחרים מפני החיסון. חלקם עושים זאת בתמימות מתוך תחושת שליחות שהקב"ה שלח אותם להציל את האנושות מפני החיסונים, ואחרים עושים זאת מרשעות או מטפשות.

"לאלו וגם לאלו אין לי מה לומר. וכי נוכל להשתיל שכל במוחו של חסר הדעה? וכי נוכל לשכנע את האדם הסבור כי הוא נשלח עלי אדמות כדי להציל את האנושות כולה מפני השבבים של ביל גייטס? את אלו לא נוכל לשכנע, ואין לנו עסק עמהם. יהי להם אשר להם, ויתבוססו בהבליהם עם דומיהם.

"אבל כן אפנה את דברי לאנשים שבאמצע, אלו שאינם מחזיקים בדעה כזאת או אחרת, וסתם משמשים כהולכי רכיל, ומספרים לזה ולהוא, שהם קראו פה ושמעו שם שבקניה פגעו החיסונים בילודה (שקר מוחלט!), ושהרופאים מתחסנים רק בחיסוני דמה (עלילת דם מרושעת!).

"לאלו נאמר ונזהיר: חכמים היזהרו בדבריכם! שימו לב מה אתם מוציאים מפיכם, הקשיבו לעצמכם, חשבו לרגע אם יש שמץ של היגיון בדברים המטופשים שאתם אומרים, ותחשבו גם על התוצאות של אותם דיבורים חסרי אחריות, שאם תרצו ואם לא תרצו – הם נופלים על אוזניהם של אנשים שעוד קודם לכן קצת חששו, וגורמים להם לדחות את החלטתם בעוד כמה ימים – כמה ימים שאולי יהיו אלו שיכלו להבדיל אותם ממות לחיים, ובגלל דיבורים חסרי אחריות, התפספסו הימים הללו, ונפש אחת נוספת נאבדה מתוך קהל ה'", מסיים לוסטיגמן את דבריו.

מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי: "צריכים לעשות את החיסון; לא לפחד"

הרב פירר בראיון נרחב: "הדבר הנכון הוא לקחת את החיסון"

גדולי ישראל בהוראה חד משמעית: "חובה להתחסן"

תגיות:קורונהחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה