חדשות בריאות

גדולי ישראל מתחסנים נגד הנגיף: "צו השעה. יציל חיי אדם"

מרן חכם שלום כהן, מרן רבי גרשון אדלשטיין, מרן רבי חיים קנייבסקי וגדולי ישראל רבים קוראים לציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה

  • ח' טבת התשפ"א
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

מרן הגאון חכם שלום כהן

מרן חכם שלום כהן הביע את דעתו כי החיסון למגיפה יציל חיי אדם. "בעזרת ה' ניתן יהיה לשוב אל היכלי התורה ובתי הכנסת כסדרן, ללא שום חשש ותקלה, וזו ברכה גדולה".

כזכור, בימים האחרונים יו"ר ארגון 'עזרה למרפא', הרב אברהם אלימלך פירר, פרסם מכתב מיוחד בו הוא מבהיר בשם מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, מרן רבי חיים קנייבסקי, ומרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין כי כל מי שבאפשרותו להתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה נכון לעשות כן.

כך נכתב בדבריו של הרב פירר: "לאחר שבאחרונה נתבקשתי על ידי גדולי ומאורי הדור שליט״א לדרוש ולחקור אודות החיסון המוצע נגד נגיף הקורונה, ולאחר שחקרתי ובדקתי היטב באחריות הנדרשת ופרסתי מסקנותיי בפני מרנן ורבנן שליט״א, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט״א, מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט״א, מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, הנני להודיע על דעתם ובשמם כי "כל מי שבאפשרותו להתחסן – נכון לעשות כן. מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון".

 

מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין

לאחר שהכריע בעניין החיסונים וקרא לציבור ללכת ולהתחסן, נשיא מועצת גדולי התורה, מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין, הגיע אתמול (שלישי) אל שערי המרכז הרפואי 'מעייני הישועה' להתחסן נגד הקורונה.

המנהיג הליטאי בן ה-97, נשיא מועצת גדולי התורה, שב לביתו לאחר כ-20 וקרא לציבור "לצאת ולהתחסן מהר ככל האפשר". באפשרות הרב היה לקבל את החיסון בביתו, אך הרב העדיף להעביר מסר ברור לציבור לצאת ולהתחסן ולכך עשה זאת בפומבי.

 

מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי

"צריכים לעשות את החיסון; לא לפחד", כך, בפה מלא, הורה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, כאשר נשאל על החיסון לקורונה, וזאת בהמשך להוראה שפורסמה בשמו על-ידי הרב אלימלך פירר.

בתיעוד וידאו נראה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי מורה כי "צריכים" לעשות את החיסון, וכאשר נשאל אודות אלו שמפחדים שזה יזיק להם, הוא משיב: "לא לפחד!"

 

הגאון רבי ישראל מאיר לאו

הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של תל אביב בהווה, הגאון הרב ישראל מאיר לאו, קיבל השבוע את החיסון לקורונה. בשיחה ל'קול חי' סיפר הרב על הרגשתו, ועל החובה ללכת ולהתחסן. "אתמול בבוקר קיבלתי את החיסון, עברו כמעט 26 שעות ואני מרגיש מצוין. כתוב 'ורפא ירפא' – חז"ל אמרו, 'מכאן שניתנה רשות לרופא לרפא' וההלכה אומרת שרשות זו היא חובה", אמר הרב לאו.

"ברגע שהקב"ה נתן בידינו את הרשות לרפא – שלכאורה זה נגד ההשגחה, שהרי ההשגחה קבעה שאדם יהיה חולה ואנחנו עושים כל המאמצים לרפא אותו – אבל הקב"ה נתן בידינו את הזכות הזו ואת החובה לעשות את כל האמצעים בשביל לרפא אותו", המשיך הרב ואמר. "הפעם זה בסך הכל המזרק הקטן הזה עם אותו נוזל קטנטן ושאנשים ברי סמכא ברחבי העולם כמו ה-FDA, שאין להם שום אינטרס אישי או מגמה להזיק – באו ואמרו פה אחד שיש בכוחו להציל. אם נסתכל על המספרים הנוראיים פחות משנה אנחנו פה עם הקורונה ולמעלה מ-3,000 אנשים הוקרבו על המזבח הזה". להמשך קריאה, לחצו כאן.

 

הגאון רבי דוד לאו

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו, כתב במכתב שפרסם כי חובה ""להישמע לכל הוראות שניתנות ע"י הנהלת משרד הבריאות והמטה שאחראי על המאבק למיגור המגפה. התפילות תתקיימנה אך ורק לפי הנחיות אלו, וחובה על כולם להישמע לצו 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'. אני קורא לציבור להתחסן כנגד הקורונה". להמשך קריאה, לחצו כאן.

 

הגאון רבי צבי דרבקין

הגאון רבי צבי דרבקין, ראש ישיבת גרודנא וחבר מועצת גדולי התורה פרסם מכתב פומבי, בו הוא קורא להתחסן נגד נגיף הקורונה, ומציין כי הוא עתיד להתחסן למחרת היום: "הנה ב"ה בעת הזאת קול התורה נשמע ברמה, ובחורי הישיבה חוזרים ללמוד בחשק אחר מנוחה קצרה לאחר ימי החנוכה, אך בשבועות האחרונים התגברה המגיפה ויש חולים רבים ל"ע, ויש חשש שקול התורה ייפסק ח"ו, לכן יש להיזהר במיוחד שלא להידבק ח"ו ושלא להדביק אחרים ולהישמר בכל עניני הזהירות, ובמיוחד בשמחות כפי שכבר פורסם בשם גדולי ישראל שליט"א. "בוודאי מצווה למי שבידו להתחסן שיקבל את החיסון כפי הוראת מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א, ופשוט שצריך לנהוג כן, ובכך לא יוכל המשחית לבוא אל בתינו". להמשך קריאה, לחצו כאן.

 

הגאון רבי מאיר צבי ברגמן

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת הרשב"י הגאון רבי מאיר צבי ברגמן התחסן נגד נגיף הקורונה, והורה לתלמידיו לעשות כן. "פשוט שכל בר דעת, שנוהג כפי שהתורה אומרת להתנהג, צריך לקחת את החיסון. אנחנו יהודים מאמינים בני מאמינים ששמים את מבטחנו רק בבורא עולם. כל הניסיונות והתקופות הקשות שעוברים עלינו רק מחזקים את אמונתינו בבורא עולם. רואים בחוש שיש מנהיג לבירה. והנה הקב"ה זימן לידינו אפשרות להינצל. הוא נתן בינה בידי הרופאים לדעת את דרכי הרפואה ולמצוא תרופה. חייבים לקחת את החיסון".

 

רב העיר בני ברק

"הנה המצב הקיים בעולם הוא כבר מצב של סכנה, ולצערינו הגדול, רבים נזקיה של המחלה הזו שרבים חללים הפילה ולאחרים גרמה נזק גופני ונפשי ישלח להם השם יתברך רפואה שלימה וקרובה. בנוסף לנזקים הרוחניים בתפילה בציבור ולימוד תורה ברבים ובפרט אצל בחורי הישיבות ותינוקות של בית רבן.

"בוודאי כל התלוי בנו – מחויבים אנו לעשות כדי להתגונן, כי ניתנה רשות לרופא לרפא, ואין זה בגדר רשות בלבד, אלא כתבו בטור ובשו"ע בסימן של"ו שמצווה היא והזריז בו הרי זה משובח, ובכלל פיקוח נפש הוא", כותב הרב לנדא.

ממשיך רבה של בני ברק ועונה על השאלה האם ניתן לסמוך על דברי הרופאים שהחיסון כן מועיל ואין בו סכנה, משיב הרב: "הנה מי לנו גדול מהרמב"ם הרופא הגדול שכתב בהלכות שבת פרק י"ט הלכה י"ג 'יוצא אדם (בשבת)... ובכל דבר שתולין אותו משום רפואה, והוא שיאמרו הרופאים שהוא מועיל', וכן כתב הרמב"ם בפירוש השמניות שלו מסכת יומא פרק ח' משנה ד' שדין רפואה ישנו בדבר "שההיגיון והניסיון הפשוט מחייבים אותו", ולכן בור הוא שלאחר הניסיון הרב שעשו הרופאים על כמה וכמה אלפים, ואומרים שזה מגן מפני סכנת המחלה, ראוי ונכון לכל אחד לקבל רפואת הגנה זו".

בהמשך המכתב, מתייחס הרב לחששות מתופעות לוואי שליליות של החיסון ותיאוריות הקונספירציה המתפרסמות ללא הרף מתחילת המגיפה - ומבטלן על הסף . "ואלו המעלים ספיקות שמא חשש נזק עתידי ישנו ברפואה זו, מה שעדיין לא יכלו לעמוד הרופאים על כך מהניסיון עד עתה, הרי הרופאים טוענים שעל פי חכמת הרפואה הידועה להם לא נשקפת סכנה עתדה... ובנוסף לזה", מוסיף הרב לנדא, "הרי בלקיחת רפואה זו בנוסף על שמירת עצמו מהמחלה, יש בזה למנוע נזק וחשש נזק לזולת".

להמשך קריאה, לחצו כאן.

 

האדמו"ר מבעלזא

בד"צ 'מחזיקי הדת' של חסידות בעלזא בהוראה חד משמעית, לפיה גם אנשים בריאים שלא נמצאים בקבוצות סיכון ייטלו את החיסון, וכי מדובר במצווה. אל המכתב הצטרף כ"ק האדמו"ר מבעלזא בעצמו, וחתם על המכתב בכתב ידו.

להמשך קריאה, לחצו כאן.

 

רבה של באר שבע

הגאון הרב יהודה דרעי התחסן השבוע נגד נגיף הקורונה, ואמר: "כשנותנים לי מתנה משמים אני אומר תודה ולוקח, הקב"ה עשה אתנו חסד אחרי מגפה קשה ביותר שהייתה במאה השנים האחרונות, שהסתבר שהיא הייתה מגפה קצרה ביותר אודות לחיסון שהומצא על ידי גדולי וטובי הרופאים המומחים בעולם, וגם קיבל את ברכתם של כל גדולי ישראל. לכן אין שום חשש להתחסן, אני קורא לכל תושבי באר שבע, אין לכם מה לחשוש, בואו להתחסן, למענכם, למען המשפחה ולמען החברה. המועצה הדתית הוציאה את תפילת נשמת כל חי שתחולק בקופות החולים, להודות על המתנה שקיבלנו, ומתנה צריך לקחת".

 

הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגאון רבי משה הלל הירש, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי נתן זוכובסקי, הגאון רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי והגאון רבי אליעזר כהנמן

הגאון הראשל"צ רבי שלמה משה עמאר התחסן נגד נגיף הקורונה כבר בתחילת השבוע במתחם "ארנה" בירושלים. למחרת התחסנו הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, ראש ישיבת פונביז', הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א, ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי נתן זוכובסקי שליט"א יו"ר ועד הרבנים של דגל התורה, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא רבה של בני ברק, הגאון רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה והגאון רבי אליעזר כהנמן נשיא ישיבת פונביז', במתחם החיסונים שנפתח במרכז הרפואי הגדול של בני ברק. 

 

הגאון רבי משה יהודה שלזינגר 

חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' וראש ישיבת קול תורה, הגאון הרב משה יהודה שלזינגר התחסן אף הוא, ושיגר מכתב תודה לראשי קופת חולים מאוחדת: "הנני להודות לכם על החיסון שנתתם לנו היום ושדאגתם שהכל יהיה על הצד הטוב ביותר מכל הבחינות. ראוי לכל בר דעת להתחסן מפני המגיפה הנוראה. ב"ה שיש חיסון להימנע ממנה".

יצויין כי גם הרב אורי זוהר בן ה-85 הגיע הבוקר למתחם החיסונים של 'מאוחדת' בירושלים להתחסן כנגד נגיף קורונה.

 

12 רבני קהילות בארצות הברית

רבני הקהילות החסידיות המרכזיות בניו יורק, ביניהם סאטמר, גור ובאבוב, פרסמו לקריאה לפיה יש ללכת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה

"באנו בזה להודיע בשער בת רבים את דעתנו דעת תורה, בענין הוואקסי"ן (חיסון) שהמציאו החוקרים והרופאים למחלה שנתחדשה בשנה האחרונה, אשר רבים חללים הפילה מאחינו בני ישראל בעירנו ובקהלותינו. אי לזאת, כאשר הסיקו הרופאים והחוקריס שוואקסי"ן זה טוב ומועיל וערב, ויעשה את פעולתו לעצור בעד המשחית ולמנוע ממנו לעשות שמות בינינו כבתחילה, שומה על כל אחד ואחד לעשות את כל אשר ביכולתו להשיג את הוואקסי"ן ולקחתו בלי שום טענה ומענה", מוסיפים הרבנים ומציינים, "שעל ידו נוכל להישמר מכאן והלאה משום פגע ומחלה, להציל את נפשותינו ואת נפשות ידידינו בני משפחתינו ושכנינו, ולהמשיך בתורה ועבודת ה' כמאז ומקדם". להמשך קריאה, לחצו כאן.

 

רבני ודייני לונדון

רבני ודייני לונדון החרדים יצאו בקריאה לציבור להתחסן מפני הנגיף. לפי דיווח באתר היהודי-בריטי JC, שמונה מרבניה ודייניה של הבירה חתמו על מכתב המעודד את ההתחסנות, לאור בקשת רופאים מקומיים שחשו מודאגים מתיאוריות קונספירציה ופייק ניוז אודות החיסון.

במכתב שקראו ליהודי העיר להתחסן, כתבו הרבנים: "ההלכה מחייבת אותנו לדאוג לבריאותנו ולבריאות סובבינו", נכתב בין היתר במכתב, בו נקראו יהודי העיר הזכאים לחיסון "להתחסן, בהתאם לדעתו של רופא ציבורי או פרטי".

על המכתב חתמו ארבעה רבנים חרדיים משכונותיה החרדיות של צפון-מערב לונדון: הגאון הרב גרשון הגר - רב ביהכ"נ בית יששכר דוב; הגאון הרב יצחק מאיר גרינברג - רב ביהכ"נ מונקס בשכונת גולדרס גרין; הגאון הרב שלמה יצחק ביקסנשפנר - רב בינכה"נ עדת הנדון; והגאון הרב יעקב המר - רב ביהכ"נ של שכונת ברידג' ליין. במקביל חתומים ארבעה דיינים: הגאון הרב מנחם גלאי - הדיין הראשי של בית דין לונדון; הגאון הרב שמואל סיימונס - דיין נוסף בבית הדין; הגאון הרב שרגא פייבל צימרמן - אב"ד בבית דין 'הפדרציות'; והגאון הרב אברהם דוד - אב"ד בבית הדין הספרדי.

תגיות:חיסוןגדולי ישראלקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה