חדשות בארץ

מנדלבליט מתנגד לפסילת אבתיסאם מראענה

היועץ המשפטי לממשלה הגיש לוועדת הבחירות המרכזית את חוות דעתו, לפיה הבקשות למנוע את התמודדותה של מועמדת מפלגת העבודה לכנסת לא ביססו "מסה ראייתית קריטית" הנדרשת לפסילתה. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "שוב היועמ"ש מתקפל ומכשיר את שונאי ישראל"

מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתנגד לפסילתה של אבתיסאם מראענה, מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה, מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-24.

על פי חוק יסוד הכנסת, קיימות שלוש עילות לפסילת מועמד מלהתמודד בבחירות – שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; ותמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל. בחוות הדעת שהגיש היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית, כתב מנדלבליט כי יש לדחות את הבקשות לפסול את מראענה, שהוגשו על רקע התבטאויות ופוסטים שהעלתה בעבר לרשת.

לדברי היועץ, "בחינת הראיות שהובאו בבקשות, ודאי בשים לב לרף הראיות הגבוה הנדרש ולאמות המידה המחמירות לצורך פסילת מועמדת לכנסת, אל מול הפסיקה המתייחסת לעילות הפסילה, מובילה למסקנה כי לא הונחה תשתית ראייתית המצדיקה היעתרות לבקשות".

מנדלבליט הוסיף, כי "רובן ככולן של הראיות המעטות שצורפו לבקשות הפסילה אינן מבססות אף לא אחת משלוש עילות הפסילה, ובוודאי שהן אינן מבססות את אותה 'מסה ראייתית קריטית' ביחס להתקיימות איזו מהן, הנדרשת בפסיקה לצורך פסילתו של מועמד בבחירות לכנסת".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שהגיש מטעמה את אחת הבקשות לפסילתה של מראענה, מסר בתגובה: "שוב היועמ"ש מתקפל ומכשיר את שונאי ישראל. כאשר היה מדובר בבן ארי, מרזל וגופשטיין, מיהר היועמ"ש לחרוץ את דינם, אולם כאשר מדובר במי שמוכח מעל כל ספק כי היא שוללת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומביעה תמיכה גלויה בטרור – היועמ"ש נאלם דום. בכנסת הקרובה נפסיק את שלטון המשפטנים, ונדאג שמערכת המשפט תשוב להיות בעלת אג'נדה יהודית ציונית".

תגיות:אביחי מנדלבליטועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה