חדשות יהדות

הגאון רבי גרשון אדלשטיין: "העוסקים בתורה בפורים – יש להם הצלחה בכל ימות השנה"

"העוסקים בתורה בפורים יש להם הצלחה וסייעתא דשמיא בכל ימות השנה, כי זכות התורה היא יותר מכל הזכויות, והתורה נותנת הצלחה בכל העניינים", אומר ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין

  • ד' אדר התשפ"א
אא

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין אמר כי השנה, יותר מכל שנה, על תלמידי הישיבות להישאר בימי הפורים בישיבה ולא להסתובב בבתים כלל, גם לא בעת סעודת פורים.

את הדברים אמר הגר"ג כמענה לשאלתם של ראשי ישיבות מכל רחבי הארץ. "השנה ראוי עוד יותר מכל שנה שכל ראשי הישיבות ידאגו שתלמידי הישיבות יישארו בימי הפורים בישיבה וילמדו, ולא יסתובבו בבתים כלל גם לא בעת סעודת פורים", אמר ראש הישיבה והוסיף: "בפורים ראוי להוסיף הרבה בלימוד התורה וזה הזכות היחידה שתגן להינצל מהנגיף. ובכך שלא יהיו יותר חולים, יוכלו לפתוח את זמן קיץ כרגיל ללא שום הגבלות".

"ימי הפורים הם זמן מסוגל לזכות לקבלת התורה ולמעלות הרוחניות. לכן חובה גדולה להתחזק בימים אלו בלימוד התורה כי רק על ידי כך ניתן לזכות למעלות העליונות", השיב ראש הישיבה. "וידוע כי אלו שעוסקים בתורה בפורים יש להם הצלחה וסייעתא דשמיא בכל ימות השנה, כי זכות התורה היא יותר מכל הזכויות, והתורה נותנת הצלחה בכל העניינים, בפרט בזמן שיש ניסיונות וקשה יותר ללמוד, אם מתגברים ומשתדלים לעסוק בתורה למרות הניסיונות, זה נותן זכויות גדולות מאד".

ראש הישיבה המשיך בדבריו והורה להורים לפקוח עין על ילדיהם מכל הגילאים, שלא יסתובבו כלל ברחובות הערים בימי הפורים, ובפרט בליל הפורים דבר הגורם למכשולות רבות ודרדור חמור המשפיע על כל השנה. כאשר מלבד הסכנות הגשמיות שיש השנה יותר מבכל שנה, הסכנות הרוחניות גדולות מאוד לעתיד הילדים.

"ואשרי חלקם של כל אלו שיקיימו סדרי הלימוד בישיבות הקדושות. ובזכות כך נזכה לראות בישועת השי"ת במהרה בימינו אמן", סיים ראש הישיבה את דבריו.

לאחר דבריו החד משמעיים של הרב אדלשטיין, הודיעו ישיבות רבות כי השנה אין להסתובב בבתים כלל. כן הודיעו בישיבות כי בחג הפורים יתקיימו סדרי לימוד מיוחדים הן בלילה והן ביום, וכן יתקיימו סדרי לימוד לאברכים.

סדרי לימוד מיוחדים יתקיימו השנה בישיבות רבות כפוניבז', עטרת שלמה, ארחות תורה, אור ישראל, תורה בתפארתה, נחלת הלווים, בית מדרש עליון, רינה של תורה בכרמיאל, מיר ברכפלד ועוד עשרות ישיבות ברחבי הארץ.

מה גרם ליהודי עני לקנות חנות ירקות, ואיך זכה להתעשר בזכות ברכת "שהחיינו"? הרב זמיר כהן בסיפור אמיתי עם מסר קצר ומחזק:

 

תגיות:פוריםסעודת פוריםהגאון רבי גרשון אדלשטייןפורים וקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה