חדשות בריאות

הרמזור עודכן: יישובים נוספים יחזרו ללימודים במוסדות החינוך

לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה על עדכון הרמזור פעמיים בשבוע, יוכלו יישובים נוספים שהפכו לכתומים-גבוליים לחדש את הלימודים במוסדות החינוך

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

קבינט הקורונה אישר אמש (ראשון) את צבעי הרמזור המעודכנים לימים הקרובים. העדכון מאפשר את החזרה ללימודים בגנים ובכיתות א'-ד' ביישובים נוספים, שנכנסו לרשימת היישובים הכתומים-גבוליים. בחלק מרשויות אלו יתחילו הלימודים כבר הבוקר, ובחלקן יחזרו הילדים רק מחר למוסדות החינוך.

השינוי במפת היישובים התבצע לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין נענה ללחצים מצדן של הרשויות המקומיות, והנחה לעדכן מעתה את הרמזור פעמיים בשבוע. העדכון הבא יתבצע ביום רביעי.

ברשימה המעודכנת של היישובים הכתומיים-גבוליים, בהם ציון הרמזור נמוך מ-6.5 ושיעור המתחסנים בהם בקרב בני 50 ומעלה הוא 70% לפחות, נמצאים היישובים הבאים: אילת, גוש עציון, גן יבנה, גני תקווה, יוקנעם עילית, כפר יונה, מבשרת ציון, מעלה אדומים, נהריה, פרדס חנה-כרכור, רחובות, רמת גן, יקיר ופדואל שבשומרון, מבוא חורון שבמטה בנימין ושדה נחמיה בגליל העליון.

יישובים נוספים, שהפכו לצהובים בשל ירידת התחלואה בהם ויוכלו להפעיל את מערכת החינוך, הינם: מודיעין-מכבים-רעות, גבעת שמואל, הוד השרון, קריית ביאליק, אריאל וסכנין.

שר החינוך יואב גלנט הגיב על עדכון הרמזור: "עבורי כל יום שבו התלמידים נמצאים בבתי הספר והגנים הוא יום חשוב, ולכן ביקשתי ממנכ"ל המשרד לעשות מאמץ מיוחד, ליזום ולאפשר לכל מוסד חינוכי ורשות שערוכים לכך – לפתוח את מוסדות החינוך כבר מחר בבוקר. יישובים ומוסדות שזקוקים לזמן היערכות נוסף – יפתחו את בתי הספר והגנים ביום שלישי".

שר הבריאות קרא הבוקר למורים שלא התחסנו עדיין ללכת ולהתחסן: "איש הוראה שלא מתחסן מפקיר את שלום התלמידים ומועל בתפקידו", כתב בטוויטר. "נחוקק חוק שיאפשר לחייב עובדים במקומות עם קהל שלא התחסנו בביצוע בדיקת קורונה כל יומיים. על שלום הציבור לא אתפשר".

אדלשטיין הוסיף ועדכן, כי אתמול התחסנו 142 אלף בני אדם. מפתיחת מבצע החיסונים, כ-3.91 מיליון איש חוסנו, 2.2 מיליון מתוכם כבר זכאים לתעודת מתחסן לאחר שעבר שבוע מעת קבלת מנת החיסון השנייה.

תגיות:חיסוןמערכת החינוךיולי אדלשטייןיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה