חדשות בריאות

קבינט הקורונה התפזר ללא החלטה בנוגע למסחר, הדיון יחודש מחר

שרי הקבינט אישרו את המתווה של שרת התחבורה מירי רגב להגדלת מספר הנכנסים לישראל דרך נתב"ג. הקבינט יתכנס מחר לדיון נוסף בהמשך פתיחת המסחר ובמתווה התו הירוק

נתניהו (צילום מסך, לע"מ)נתניהו (צילום מסך, לע"מ)
אא

קבינט הקורונה, שהתכנס היום (ראשון) לדיון בהמשך תוכנית היציאה ובמתווה התו הירוק, התפזר הערב מבלי לקבל החלטות בנושא. הדיון בסוגיה יתחדש מחר בבוקר. עם זאת, השרים אישרו את המתווה של שרת התחבורה מירי רגב לניהול הטיסות מישראל ואליה בתקופת סגירת השמיים.

על פי ההחלטה שהתקבלה, תתאפשר כניסה של עד 2,000 בני אדם ביום לישראל דרך נתב"ג. משרד התחבורה יאשר את האפשרות לשלב טיסות זרות, בהתאם למדינות היעד. יקודמו תיקוני חקיקה, שיעניקו סמכויות נוספות לפקחים בנתב"ג. כדי לעמוד בהיקפי הכניסה המורחבים לארץ, משרד הבריאות ייערך לתת מענה לפניות לוועדת החריגים ומשרד הביטחון ייערך להגדיל את היכולת של המלוניות לקליטת מבודדים. המתווה אושר באופן עקרוני, והתקנות המפורטות יאושרו עם סיום העבודה עליהן.

בתחילת הדיון התגלע עימות חריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. נתניהו התייחס לדרישת כחול לבן להאיץ את מתן ההקלות במשק, ואמר כי "אסור שמניעים פוליטיים ישפיעו על ההחלטות. מכירים את השיטה הכושלת של אלה שקראו לפתוח. אני מבקש לא בשולחן הזה. אסור שממניעים פוליטיים נידחף לפתיחה מהירה ולא אחראית של המשק, דבר שיסכן חיים של ישראלים רבים".

גנץ מצידו תקף את נתניהו: "הישיבות הקודמות שלנו שעסקו באמת בחיי אדם הוקלטו והודלפו בצורה מופקרת. יש כאן אנשים שבחרו לעשות פוליטיקה זולה ובצורה מביכה. זה הזכיר לי, איך כשהייתי רמטכ"ל בזמן מבצע צוק איתן, הדליפו מצגת ביטחונית מסווגת ורגישה עבור אינטרסים פוליטיים, צרים ומכוערים. ראש הממשלה, אני דורש ממך לדאוג שהישיבות לא יודלפו".

בהמשך הדברים אמר נתניהו: "אנחנו רואים התחלה של ירידה בנתוני התחלואה, וזה סימן טוב. עם זאת, עלינו לנהוג בזהירות ולפתוח את המשק בהדרגה. אנחנו מתאימים את תוכנית היציאה שלנו למוטציה הבריטית שמכה בכל העולם. תוכנית היציאה האחראית מהקורונה שאני מביא כאן היום, יחד עם שר הבריאות ומומחי הבריאות, מורכבת משלושה חלקים: ראשית, שמירה הדוקה על גבולות המדינה – בים, באוויר וביבשה. ייתכן שנידרש גם להתאמות מסוימות דווקא בתחום האוויר, שרת התחבורה תפרט בנושא".

"שנית, פתיחה הדרגתית של הכלכלה באמצעות דרכון ירוק. אנחנו נפתח את המשק בשני שלבים: שלב ראשון, החל מהשבוע הבא. בשלב השני, כשבועיים לאחר מכן. אנחנו נאפשר הטבות למחוסנים כך שיוכלו להיכנס לבתי מלון, למוזיאונים, למופעי תרבות, למסעדות, לבריכות, לקניונים, למשחקי כדורגל וכדורסל, טיסות לחו"ל ועוד. עם הדרכון הירוק חוזרים לחיים".

"שלישית, מבצע לאומי לחיסון גילאי ה-50 פלוס שעדיין לא התחסנו. אני מזכיר לכם את הנתון הדרמטי ביותר – 97% מהמתים ו-93% מהחולים קשה נמצאים בקבוצה זו. לצערנו, שרי הבריאות והפנים בישרו לי הבוקר, שלאחר בדיקה חוזרת בנתונים התברר שמספר אלה שלא התחסנו מגילאי 50 פלוס הוא לא 350 אלף איש כפי שחשבנו, אלא 570 אלף. זה עדיין מספר גדול מאוד וצריך לחסן אותם מיד. לכן אנחנו נביא לממשלה חקיקת בזק שתאפשר לשלטון המקומי לקבל את הנתונים על אלה שלא התחסנו, ובכך לעודד אותם להתחסן ולהציל חיים".

נתניהו הוסיף, כי "התוכנית הזו תביא לכך שישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה. השבוע אנחנו נגיע לארבעה מיליון מתחסנים וזה מספר אדיר, אבל אנחנו צריכים להגיע מהר מאוד לחמישה מיליון מתחסנים ובכך אנחנו מנצחים סופית את המוטציה. האלטרנטיבה שלנו היא סגרים חוזרים ונשנים כפי שקורה בחו"ל, אבל בזכות החיסונים שהבאנו, בזכות תוכנית היציאה שאנחנו מביאים כאן היום, נחזור מהר גם לחבק את סבא וסבתא וגם תוך חודש נחזור לכמעט שגרה מלאה במדינת ישראל".

נתניהו (צילום: לע"מ)

תגיות:חיסוןבני גנץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה