חדשות בארץ

תלונה נגד עיתונאי "הארץ": "הסית כנגד ציבור שלם"

מנכ"ל ארגון אופק, אלעד צדיקוב, ומנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, הגישו למועצת העיתונות תלונה נגד עיתונאי "הארץ" אורי משגב, שתקף את החברה החרדית בבוטות וקרא להצית אינתיפאדה חילונית: "עודד אלימות"

  • ב' אדר התשפ"א
אורי משגב (צילום: פלאש 90)אורי משגב (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל ארגון אופק, אלעד צדיקוב, ומנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, הגישו למועצת העיתונות תלונה נגד עיתונאי "הארץ" אורי משגב, וזאת בעקבות טור דעה שפרסם בחודש שעבר שכלל אמירות בוטות ומכלילות נגד הציבור החרדי.

במאמרו הגדיר משגב את החרדים כ"מסוכנים כיום להווה ולעתיד של ישראל יותר מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני". הוא טען כי "החרדים הביסו את מדינת ישראל בלא תנאי", וכי הם "הורסים" את המדינה: "ישראל מוכת קורונה בעיקר בגללם". משגב הוסיף וקרא לשמאל לנצל את "הנכס האלקטורלי", שלדבריו "מונח לו מתחת לפנס": "מי שיצית פה אינתיפאדה חילונית ייהפך לכוכב עליון".

התלונה שהגישו צדיקוב וגליק התבססה על סעיף 14 בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות, לפיו חל איסור על אפליה, גזענות ותיוג. בנוסף, צוין בתלונה כי תיקון מספר 66 לחוק העונשין קובע איסור על הסתה לאלימות ואנטישמיות.

"העיתונאי אורי משגב לא רק עבר על החוק והסית כנגד ציבור שלם לאלימות, הוא אף עודד אלימות ושפיכות דמים ממשית בקראו לאינתיפאדה", אמר צדיקוב. "חשוב לציין שזו איננה מעידה עיתונאית נקודתית. עיתון 'הארץ' עצמו קידם את המאמר ברשתות בתשלום, כלומר נושא באחריות פלילית ואתית להסתה כגוף תקשורת".

"הגשתי תלונה כנגד העיתונאי לפני שלושה שבועות, ביום פרסום הכתבה", הוסיף צדיקוב. "כמו כן, הוזמנתי שנית השבוע בנידון למתן עדות מפורטת במשטרה – אולם בצער רב אנו מזהים גרירת רגליים ואכיפה בררנית ועייפה. כולי תקווה שלכל הפחות מועצת העיתונות תעשה את תפקידה ביתר שאת וביתר עז כמצופה ממנה, וכפי שהוכיחה בעבר".

תגיות:תלונההסתהעיתון הארץמועצת העיתונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה