אסטרולוגיה ומזלות

מזל דגים לפי היהדות: נולדתם בחודש אדר? הכול על מזל דגים

מזלו של חודש אדר הוא מזל דגים המשתייך ליסוד המים. מהן נקודות החוזקה והחולשה של בני מזל דגים? להלן כמה מאפיינים של בני מזל דגים שיועילו לכם לפתח מודעות עצמית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזל דגים הינו המזל השנים-עשר בגלגל המזלות.

גלגל המזלות הוא דימוי ציורי של כוכבי השמים, כמו גלגל המחולק ל-12 מזלות.

השבט המיוחס לחודש אדר הוא שבט נפתלי שברכתו של יעקב אבינו אליו היא: "נפתלי אילה שלחה הנתן אמרי שפר", כלומר שארצו של שבט נפתלי תבכר ותבשיל את פירותיה במהירות כאילה הממהרת לרוץ, וכן שהם יזכו לבשר בשורות טובות לעם ישראל.

העבודה הרוחנית של חודש אדר היא עבודת השמחה, כמאמר חז"ל: "משנכנס אדר מרבין בשמחה". לבני מזל דגים ישנה משיכה להנאות העולם הזה, אך עליהם לזכור כי השמחה האמתית תיכנס בליבם רק מתוך חיבור לאמת הפנימית שלהם וחיבור לתפקידם בעולם.

 

מתנות וכלים

מקום משכנו של הדג הוא במים ומים מייצגים ע"פ הקבלה חסד ונתינה. לכן, בני מזל דגים מאופיינים במידות של השפעה, הענקה ואהבה לאחר. 

הטיפוסים של מזל דגים אוהבים לעזור לכל אחד ולהעניק תמיכה נפשית. הם מזדהים בצורה טוטאלית עם האחר, מפגינים אכפתיות ובעלי נטייה לסלוח ולחמול על השני.

מזל דגים הוא המזל היחידי מבין מזלות בע"ח שנקרא בלשון רבים וזאת מכיוון שקיימת בו ניגודיות שמהווה את הייחודיות שלו. בזכות הניגודיות הם אלה שמצליחים להבין מורכבויות.

הטיפוסים של מזל דגים ניחנו באינטואיציה גבוהה מאוד והם מסוגלים לשים לב לכל הפרטים הקטנים והחבויים. הם יכולים להבין מניעים נסתרים ולקרוא מאחורי הקלעים.

 

נקודות חולשה הדורשות תיקון

הקב"ה ברא את חודש אדר ע"י האות ק' המייצגת את מושג השקר. השקר, כמו האות ק', עומד על רגל אחת ללא יציבות. מהות השקר היא חקיינות המדמה לאמת. לכן, בני מזל דגים מנסים תמיד לרצות את הסביבה והם יעשו זאת ע"י שהם יקברו את אישיותם העצמית וינהגו ע"פ מה שהחברה מצפה מהם. הטיפוסים של מזל דגים תמיד יחפשו אישור עצמי מהסביבה החיצונית וישתוקקו שכולם יאהבו אותם ויהיו מרוצים מהם. הם יציגו את מה שהחברה רוצה מהם ולא את מי שהם באמת. לכן, בני מזל דגים צריכים לעשות שינוי פנימי בגישתם לחברה הסובבת אותם ולהבין שהם יצליחו לחוש סיפוק אמיתי רק כשהם יפסיקו לחיות ע"פ צפיות החברה ויתחילו להיות נאמנים לעצמם.

דג, בניגוד לחיות אחרות, הוא חיה המסוגלת לאכול את בני מינה ואפילו את ילדיה. לכן, בני מזל דג צריכים להיזהר ממידת האכזריות, הנובעת מקונפליקטים פנימיים וניגודים הקיימים בהם.

יסוד המים המשתייך למזל דגים הוא יסוד הקשור להנאות העולם הזה. לכן, הטיפוסים של מזל דגים נמשכים מאוד לתאוות של עולם השקר המכונה בלשון חז"ל "עלמא דשיקרא". בעולם השקר מילוי התאוות משול לשתיית מים מלוחים שמסוגלים להרוות את הצימאון לרגע אחד, אך ברגע הבא הם מביאים לצימאון נוסף. התיקון העיקרי שלהם הוא להצליח להסתכל מבעד לחיצוניות המושכת שהעולם הזה מציג. הדרך היחידה בה הם יוכלו למלא את חלל הריקנות המורגשת לאחר כל מילוי הנאה רגעית היא רק ע"י התחברות לאמת הפנימית שלהם ולתפקידם בעולם הזה.

הרב פנגר מסביר על מהות חודש אדר ועל תכונותיהם של בני מזל דגים:

תגיות:חודש אדרמזל דגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה