חדשות בריאות

עדכוני קורונה: 5,540 חולים חדשים, מעל 3 מיליון מחוסנים

1,027 חולים מאושפזים במצב קשה, כאשר מספרם של הצעירים בולט מאוד: 78 צעירים מתחת גיל 40 מאושפזים כשמצבם קשה וקריטי

  • כ"ט שבט התשפ"א
(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)
אא

בשעה זו מאושפזים 1,027 חולים במצב קשה, 315 מהם מונשמים. למרבה הכאב, רק בשבוע האחרון נפטרו 140 ישראלים, כאשר 21 מהם אתמול. מתוך המאושפזים שמצבם קשה, בולט מספרם של הצעירים: נכון לאתמול, 78 צעירים מתחת לגיל 40 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה וקריטי, זאת לעומת 28 מאושפזים לפני כחודש.

במקביל, למעלה מ 2,000,000 ישראלים זכאים לתעודת מתחסן, אחרי שקיבלו את המנה השנייה של החיסון נגד נגיף הקורונה. עד היום חוסנו 3,686,000 מאזרחי ישראל בחיסון הראשון. אתמול חוסנו כ-140,000 איש – מחציתם במנה ראשונה ומחציתם קיבלו את המנה השניה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב לנתונים באומרו: "נתמרץ את המתחסנים באמצעות התו הירוק. לכו להתחסן – זה לא רק יגן עליכם ועל סביבתכם, זה גם יאפשר לכם לחזור לחיים נורמליים מהר יותר".

בתוך כך, על פי נתוני משרד הבריאות מאתמול, עד כה התחסנו במנת חיסון אחת לפחות 35% מבני ה-20 עד 29 – עלייה של 9% בלבד בשבוע. בקרב בני ה-16 עד 19 נרשם גידול בשיעור נמוך עוד יותר: מתוך 28% שהתחסנו עד כה בקבוצת גיל זו רק 5% התחסנו בשבוע שעבר. כלומר: שיעור המתחסנים בקרב צעירים עדיין נמוך. כתוצאה מכך החליטו חלק מקופות החולים לצמצם את שעות הפעילות במתחמי החיסונים.

יצוין כי לפי המחקרים של חברת פייזר, החיסון לקורונה יעיל גם נגד המוטציה הבריטית, שחלק ממאפייניה הם הפגיעה בצעירים, וקצב הדבקה גבוה מאוד.

הרב זמיר כהן - מתי נגמור כבר עם הקורונה? מה בידינו לעשות בתקופה קשה זו? הרב זמיר כהן בסרטון חיזוק חשוב. הפיצו ושתפו הלאה:

הרבו בתפילה עבור חולי הקורונה המיוסרים

תגיות:קורונהמשרד הבריאותחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה