חדשות בארץ

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד

הריסת שתי הקומות במבנה, בהן התגורר המחבל, בוצעה לאחר שנדחתה העתירה שהגישה משפחתו לבג"ץ. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן יידו פלסטינים אבנים לעבר הכוחות. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל ומג"ב נכנסו היום (רביעי) לכפר טורה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", והרסו את שתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד כבהא. המחבל רצח את אסתר הורגן הי"ד ב-20 בדצמבר 2020 ביער ריחן.

ההריסה בוצעה לאחר שבג"ץ דחה לפני שבוע את עתירתה של משפחת המחבל נגד מימוש צו ההריסה, ואישר ברוב קולות להרוס את הקומות השנייה והשלישית במבנה, בהן התגורר המחבל יחד עם בני משפחתו. הקומה הראשונה, בה מתגוררים הוריו, לא נהרסה. בזירת הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן יידו פלסטינים אבנים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

מדובר צה"ל נמסר, כי "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו בפעילותם הנמרצת למען הרתעת כל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל".

מפקד החטיבה המרחבית "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי, אמר: "היום חיילי ולוחמי חטיבת מנשה פעלו להריסת הקומות בהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל. פעולה זו מעבירה מסר חזק לכל מחבל שבכוונתו לבצע פיגוע. נמשיך לפעול בכל דרך שתידרש על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים בגזרה, ולא נאפשר לטרור לפגוש את תושבי מדינת ישראל".

הורגן, תושבת טל מנשה, בת 52 ואם לשישה ילדים, יצאה לריצה בשמורת יער ריחן הסמוכה ליישובה. בשעות הערב, לאחר שלא חזרה, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. כוחות צבא ומשטרה, מתנדבים מהיישובים הסמוכים ואנשי יחידת חילוץ שומרון פתחו בסריקות אחריה. לאחר שעות של חיפושים, היא אותרה ללא רוח חיים.

התביעה הצבאית הגישה ביום חמישי שעבר כתב אישום נגד המחבל לבית המשפט הצבאי שומרון. מכתב האישום עולה, כי כחודש וחצי לפני הרצח החליט המחבל להוציא לפועל פיגוע, לאחר שחברו מת בכלא בישראל: "לשם כך בחן הנאשם מספר מתווים אפשריים לביצוע הפיגוע. תחילה שקל לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון. בשל מחירו הגבוה של כלי הנשק, הוא נטש את הרעיון. לאחר מכן, וכחודש טרם מעצרו, הגיע הנאשם לשמורת יער ריחן, ראה שם ישראלים-יהודים והחליט כי המקום מתאים לביצוע פיגוע דקירה כנגד ישראלים השוהים במקום".

ב-20 בדצמבר 2020 יצא המחבל מביתו, ועבר דרך פרצה בגדר הביטחון בסמוך למקום מגוריו על מנת להבריח סיגריות: "כעבור כשעתיים, בעת שליקט פטריות ביער ריחן בחלק הסמוך להתיישבות טל מנשה, יצא הנאשם מבין העצים והבחין באסתר הורגן ז"ל צועדת בשביל. מחזותה החיצונית הבין הנאשם כי היא יהודייה. המנוחה הבחינה בנאשם, מבטיהם של השניים הצטלבו, והיא החלה לרוץ בבהלה לכיוון ההתיישבות. אז גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה בכוונה של המנוחה ממניע לאומני, ולהוציא לפועל את הפיגוע אשר תכנן לבצע מזה זמן מה".

תגיות:הריסת בתי מחבליםאסתר הורגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה