חדשות בריאות

"לרוץ להתחסן": מקדם ההדבקה ירד ל-0.93

ראש מטה "מגן ישראל", תומר לוטן, אמר כי קיים קושי במאבק בפייק ניוז שמפיצים מתנגדי החיסונים: "זה קצת כמו לרדוף אחרי רוחות רפאים". הוא קרא לציבור ללכת ולהתחסן: "זה הדבר הכי בטוח והכי חזק כנגד המגפה הזאת"

צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

תומר לוטן, ראש מטה "מגן ישראל", התייחס הבוקר (רביעי) להאטה בקצב ההתחסנות נגד נגיף הקורונה ולקמפיין שמנהלים מתנגדי החיסונים נגד החיסון.

בריאיון לרדיו 103fm, אמר לוטן: "יש נתח לא קטן של אנשים שנקרא להם מפקפקי חיסונים. הם לא מתנגדים לחיסון אבל קצת חוששים, כי הם מוזנים ממידע שגורם להם לחשוש, פוגשים כל מיני פיסות מידע שגורמות להם לחשוב פעמיים על החיסון – דברים שקשורים למשל לתופעות לוואי. אלו אנשים שככל שהם נחשפים למידע אמין ושקוף ולשיח מומחים, הם יותר ויותר משתכנעים".

"מצד שני, יש קבוצות עם התנגדות הרבה יותר עמוקה, לדוגמה אנשים שלא מאמינים למדינה, לא מאמינים בריבון", הוסיף לוטן. "מוקדי ההתנגדות הקשה, שמפיצים פייק ניוז ומקימים קבוצות ווטסאפ וטלגרם ודפי פייסבוק, קמים ונופלים כפטריות אחרי הגשם".

לוטן ציין, כי הוקם מטה משותף למשרדי הבריאות והמשפטים יחד עם המשטרה למאבק בהפצת ידיעות הכזב על החיסונים, אולם מדובר במאבק סיזיפי: "מצליחים להוריד חלק מהפרסומים, אבל זה קצת כמו לרדוף אחרי רוחות רפאים. אתה סוגר אחד – קופץ אחר. יש מקומות שאנחנו מערבים את המשטרה. אני חושב שהקושי הוא באמת העידן שאנחנו נמצאים בו, עידן של הרבה מאוד הזנה מהרשתות החברתיות. קשה מאוד להתמודד עם זה".

בהתייחסו לנתוני התחלואה העדכניים, הביע לוטן אופטימיות זהירה: "הבוקר המצב הוא באמת טוב יותר מהמצב שהיינו בו בשלושה-ארבעה השבועות האחרונים. אלה שיפורים קטנים, אבל המגמות טובות. במספר המאומתים הממוצע התקרבנו ל-6,000, אחרי שהיינו שבועות ארוכים מעל 6,500 וב-7,000. שיעור המאומתים ירד. לראשונה אנחנו באזור ה-1,000 חולים קשים בבתי החולים – זה מספר מאוד גבוה, אך ודאי יותר טוב מהמספרים שהיינו בהם במהלך החודש וחצי האחרון. אלו אולי סימנים טובים לאפקט החיסונים. קשה עדיין להגיד את זה במאה אחוז. אנחנו אופטימיים, צריך להמשיך לעקוב".

"בסוף יש לנו ביד כלי בלתי רגיל, מאוד אפקטיבי ומאוד יעיל וזמין", אמר לוטן בסיום דבריו. "חד-משמעית – לרוץ להתחסן, זה הדבר הכי בטוח והכי חזק כנגד המגפה הזאת".

על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות, אתמול אובחנו 6,062 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 80,928, ושיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-7.8% – הנתון הנמוך ביותר מזה כחודש. במקדם ההדבקה (R) נרשמה ירידה ל-0.93; בחברה הכללית הוא עומד על 1.01, בחברה הערבית נרשמה בו עלייה ל-1.04, ובחברה החרדית הוא ירד ל-0.85.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 706,416 נשאי קורונה, ו-70,270 מתוכם מוגדרים כחולים פעילים. במספר החולים המאושפזים נרשמה ירידה ל-1,585. לראשונה מזה מספר שבועות, מספר החולים הקשים מתקרב לרף ה-1,000, ועומד כעת על 1,003. 317 חולים מחוברים למכונות הנשמה. 35 בני אדם נוספו למניין הנפטרים, העומד על 5,233.

במקביל, מסר משרד הבריאות נתונים על מבצע החיסונים נגד הקורונה. אתמול חוסנו כ-130 אלף איש, כמחצית מהם קיבלו את המנה הראשונה של החיסון. עד כה חוסנו 3,607,920 בני אדם – 39.15% מכלל הציבור. 2,223,906 מתוכם, המהווים 24.13% מכלל האוכלוסייה, קיבלו גם את מנת החיסון השנייה.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהתומר לוטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה