חדשות בריאות

אדלשטיין: הפריטטיות בממשלה פוגעת בקבלת ההחלטות

בריאיון לוועידת בשבע 2030, מתח שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקורת על התנהלות כחול לבן בקבלת ההחלטות בנושא המאבק בקורונה: "כולם רובין הודים, לפתוח את הכל". הוא דחה את הביקורת על החברה החרדית: "בכל מגזר יש הפרות"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח היום (רביעי) ביקורת חריפה על התנהלות כחול לבן במשבר הקורונה. "העתיד הקרוב תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו", אמר בריאיון לוועידת בשבע 2030 המתקיימת במישור אדומים. "אגיד דבר מאוד חריף: אני לא יודע להבטיח שבממשלה הנוכחית, כשהפריטטיות והבחירות ברקע וכל הבלגן, תמיד יתקבלו החלטות כפי שמשרד הבריאות ממליץ וכפי שצריך למען בריאות ישראל. לכן הרבה מאוד מהאחריות תהיה בידיים של האזרחים".

"אילו היה מצב שיכולתי לבוא לראש הממשלה ולומר 'אלה ההמלצות הרפואיות של משרד הבריאות, לא מעניין אותי בחירות או לא', היינו מנהלים את זה מצוין", הוסיף אדלשטיין. "הוא מכיר את המחלה ואת הסכנות, ובדרך כלל הוא ניצב לצד ההמלצות של מומחי משרד הבריאות. אבל צריך להעביר את זה בממשלה, עושים כל מיני פשרות שלפעמים בינן לבין ההיגיון שהיה בהצעה המקורית אין כלום. אחר כך בכלל חגיגה, זה מגיע לכנסת. לא צריך להסביר מה זה כנסת בתקופת טרום-בחירות – הכל פראי, כל אחד מלך. חלק סיימו את דרכם הפוליטית, אז מה אכפת להם – כולם רובין הודים, לפתוח את הכל".

בהתייחסו לעימות שפרץ בישיבת הממשלה בשבוע שעבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, על רקע דרישת כחול לבן לפתיחה נרחבת של המשק, אמר שר הבריאות כי היציאה מהסגר צריכה להתנהל באחריות: "הפריטטיות הזאת מאוד קשה. אני חייב לומר שנפגעתי באופן אישי, כי לאורך כל התקופה לא עשיתי שום הפרדה בין שרים מהליכוד, ש"ס וכחול לבן. תמיד הייתי ענייני ולא עשיתי מזה פוליטיקה. אני מקווה שאחרי אותה ישיבת ממשלה כולם הבינו שהגיעו עד לקצה, ועכשיו יתיישרו כולם".

אדלשטיין דחה את הביקורת המוטחת בחברה החרדית: "בכל המגזרים יש הפרות, פשוט בציבור החרדי זה מצטלם הרבה יותר טוב. לא שאני מנסה להגן על עבריינים, אבל ראינו גם כל מיני מסיבות למיניהן. גוף כל שהוא אמר שיתבע אותי תביעת דיבה על שאמרתי שגם במסיבות סילווסטר בתל אביב נדבקו לא פחות. הקורונה תוקפת את כולם".

"הסכנות ברורות לכולם", הצהיר שר הבריאות. "אין כרגע אזרח שלא מכיר מישהו שחלה קשה בקורונה או לא עלינו נפטר מקורונה. לכן עלינו לזכור את הכללים ולהימנע מהתקהלויות".

בסיום דבריו חזר אדלשטיין על קריאתו לציבור ללכת ולהתחסן: "אנחנו רצים אחרי אנשים, עושים מבצעים של קופות חולים, שולחים אמבולנסים להוציא מהבתים. זה מצב מאוד מוזר. אני קורא לאחריות של כולנו. אנחנו המובילים בעולם וזה נחמד מאוד, אבל אם רוצים להגיע להגנה קולקטיבית במדינת ישראל – אנחנו צריכים להתחסן, להתחסן ולהתחסן".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןכחול לבןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה