חדשות בריאות

משרד הבריאות: 6,062 נדבקים חדשים אתמול, שיעור החיוביים ירד ל-7.8%

על פי נתוני משרד הבריאות, במספר החולים הקשים נרשמה ירידה ל-1,003. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הביע תמיכה בדרישה לחייב מורים להתחסן באמצעות שינוי חקיקה: "אשמח מאוד שזה יקרה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 9:54)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 6,062 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 80,928, ושיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-7.8% – הנתון הנמוך ביותר מזה כחודש.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 706,416 נשאי קורונה, ו-70,270 מתוכם מוגדרים כחולים פעילים. במספר החולים המאושפזים נרשמה ירידה ל-1,585. לראשונה מזה מספר שבועות, מספר החולים הקשים מתקרב לרף ה-1,000, ועומד כעת על 1,003. 317 חולים מחוברים למכונות הנשמה. 35 בני אדם נוספו למניין הנפטרים, העומד על 5,233.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, הביע אופטימיות זהירה בנוגע לנתוני התחלואה. "כנראה שבימים הקרובים נראה סוף סוף את השפעת מבצע החיסונים", אמר בריאיון לכאן ב'. "אם יש משהו שיכול לעצור את ההתפשטות המאוד המהירה של המוטציה הבריטית זה רק הדבר הזה".

במקביל, מסר משרד הבריאות נתונים על מבצע החיסונים נגד הקורונה. אתמול חוסנו כ-130 אלף איש, כמחצית מהם קיבלו את המנה הראשונה של החיסון. עד כה חוסנו 3,607,920 בני אדם – 39.15% מכלל הציבור. 2,223,906 מתוכם, המהווים 24.13% מכלל האוכלוסייה, קיבלו גם את מנת החיסון השנייה. שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה בטוויטר לאזרחים: "ממשיכים לפעול למענכם, אל תקשיבו לפייק ניוז, לכו להתחסן".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הביע הבוקר תמיכה בדרישה לחייב מורים להתחסן. בריאיון לרדיו 103fm התייחס לוי לדבריו אמש בישיבת קבינט הקורונה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמר כי אפשר יהיה לחייב את המורים לקבל את החיסון לפני חזרתם לעבודה: "אני מאוד אשמח שזה יקרה. זה שינוי חקיקה. בשינוי חקיקה וברוב במדינה דמוקרטית ניתן לעשות דברים".

"אני תומך בזה שבמקום עבודה שנודעת בו השפעה על בריאות הציבור והילדים, המדינה והמעסיק ידרשו מאנשים להיות מחוסנים. זה בדיוק כמו שלעיתים אנחנו יוצרים תנאים די מחייבים לעובדי מערכת הבריאות או לעובדים בבתי החולים להתחסן. הדבר הזה נועד גם להגן על המורים, שאומרים ששולחים אותם לשדה הקרב כשהם לא מוגנים".

"החיסון כרגע הוא ההזדמנות שדרכה נוכל לפתח יותר ויותר דברים במשק, לא רק בתחום הלימודים אלא גם בתחומי המסחר והתרבות", הוסיף לוי. "אנשים משום מה התחילו להדיר את רגליהם ממוקדי החיסון. אנחנו נפתח במבצע להגיע אליהם לכל מקום, אנחנו עושים את זה כבר".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה