חדשות בארץ

לוין לשופטים: דחו את שלב ההוכחות במשפט נתניהו

בריאיון ל"ישראל היום", קרא יו"ר הכנסת יריב לוין לשופטים בתיקי נתניהו שלא לאפשר את פתיחת שלב ההוכחות במשפט לפני הבחירות: "הרצון של הפרקליטות להתחיל בשלב ההוכחות באופן מיידי חייב להידחות על הסף על ידי בית המשפט"

לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)לוין (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

לקראת חידוש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, קרא הבוקר יו"ר הכנסת יריב לוין לשופטים לדחות את שלב ההוכחות במשפט.

בריאיון ל"ישראל היום", אמר לוין כי "מערכת משפט במדינה דמוקרטית, בניגוד למה שקורה במדינות לא דמוקרטיות, מקפידה להתרחק מכל בדל של התערבות בהליכי בחירות, אלא שהכלל הבסיסי הזה כבר נרמס על ידי מערכת המשפט שלנו ברגל גסה".

לדברי יו"ר הכנסת, "כך היה למשל בבחירות מועד א' (אפריל 2019), כששבועות ספורים לפני יום הבחירות החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתב החשדות נגד ראש הממשלה, מבלי שראש הממשלה יכול היה להגיב לחשדות אלה לפני ההליכה לקלפיות". הוא ציין, כי כתב האישום עצמו הוגש במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-23: "קשה להתעלם מכך שההליכים המתנהלים כנגד ראש הממשלה חושפים פעם אחר פעם את חולייה הקשים של מערכת המשפט. מה שהחל בחיפוש אישומים בשיטת מצליח, המשיך באיומים על עדים, טיוח עדויות ופעולות בניגוד עניינים, הסתכם בכתב אישום תקדימי בגין עניינים שמקומם בקושי בוועדת האתיקה".

"עכשיו אנחנו עומדים בפני חשש להתערבות בוטה וחסרת תקדים נוספת של מערכת המשפט בבחירות", הצהיר לוין. הוא הסביר, כי שמיעת עדי התביעה לפני הבחירות בעוד עדי ההגנה יישמעו רק לאחריהן הינה בבחינת "מצב בלתי הוגן", כהגדרתו: "הרצון של הפרקליטות להתחיל בשלב ההוכחות באופן מיידי, ועוד לפני הבחירות, חייב להידחות על הסף על ידי בית המשפט. כל אדם הגון מצפה מבית המשפט שימנע מהלך מסוג זה".

בכחול לבן מסרו בתגובה לדבריו של יו"ר הכנסת, כי "יריב לוין מנסה לתחמן ולדחות את המשפט של ביבי לאחרי הבחירות. אנחנו לא ניתן לו לפגוע במערכת המשפט ונמשיך לשמור עליה מתוך הממשלה הבעייתית הזאת. אחרי הבחירות נדאג שתקום פה ממשלה ישרה, שתמשיך להגן על מערכת המשפט והצדק בישראל".

הדיון מחר בבית המשפט ייערך בנוכחותו של ראש הממשלה, שישיב לכתב האישום. מיכאל שמש דיווח בכאן חדשות, כי חברי כנסת בליכוד החלו להתארגן לקראת התייצבות משותפת עם נתניהו בבית המשפט.

כזכור, בחודש מאי 2020 הגיעו שרים וחברי כנסת רבים מסיעת הליכוד לבית המשפט המחוזי ברחוב צלאח א-דין בבירה, ועמדו לצדו של נתניהו כשנשא הצהרה חריפה נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק. "מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין", אמר. "זה למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי. בשנים האחרונות הם מצאו פטנט חדש: גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. החקירות האלה זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון, מה הפלא שהם נגמרו בכתב אישום מופרך ותפור".

תגיות:יריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה